Senaste nytt

Bli Le Club Accorhotels (tidigare A-Club) Platinum gratis

När man talar om trollen. Igår kväll kom "Webzine of the Individual Shareholders", och nu på förmiddagen uppdaterades min status till Platinum.

Skickade min förfrågan i fredags - så mindre än en vecka. Köpet genomfördes förra torsdagen.

Nu så lite avancemang! Har i alla fall erhållit "Webzine of the shareholders" magasinet men dock står statusen fortsatt som silver. Kom igen Accor uppdatera nu för jag sitter med en hel drös hotell bokningar jag vill sätta!

Ska du alltså fortsätta bo på accor efter att dom nedgraderat dig ;) trodde du skulle bojkotta :D

Kommer att använda Accor som backup-lösning, men fokusera på Hilton.... :D

Kör man TP-run via Taipei och behöver övernatta där så är Novotel bra, samma om man inte vill dra in till stan när man kommer apsent till Hong Kong och ska iväg tidigt på morgonen därpå...

Last edited:
Uppgradering till platinum gick igenom förra veckan. En sammanfattning:

1. Öppna konto hos Accor & Avanza (online)
2. Köp 1 st aktie från Avanza via telefon (från Franfurtbörsen, cirka 500-600 kr). Tar en dag att registrera.
3. Öppna pdf kvittot från Avanza för köpet (finns under Mina sidor -> Transaktioner)
4. Ta skärmdump på kvittot och ditt kontonummer hos Accor
5. Skicka det med en förfrågan om uppgradering till: comfi@accor.com
6. Vänta ett par dagar, klart!

Följde guiden och är Platinummedlem numera. Passar bra till kommande resa i februari.

Nu har nederländska värdepappershandlaren Degiro.se öppnat i Sverige. Genom dem går det att handla själv över internet på bland annat börserna i Frankfurt och Paris. Courtage är klart lägre än svenska handlare, €4 + 0,02%. Väljer man Custody-konto borde aktier registreras på dig, väljer man Standardkonto är jag osäker på vem aktierna är registrerad på. Det konto i sin svenska bank som man anger är den referens som används vid pengaöverföring, så välj ett transaktionskonto som du kan överföra pengar från. De obligatoriska frågorna om värdepapper är blandat på danska och svenska. Jag har ännu inte handlat själv här men detta torde vara det billigaste sättet att köpa Accra och få P1atinum-status.

Edit: Fått bekräftelse från kunder@degiro.se
Aktien kommer vara registrerad på dig oavsett kontotyp. Skillnaden är att du inte kan shorta aktier eller handla i derivat med Custody-kontot.
Edit2: avsiktligt felstavat

Last edited:
Toppen