Senaste nytt

Bli Le Club Accorhotels (tidigare A-Club) Platinum gratis

Fick ett mejl precis en månad innan förfallodagen med förlängt Platinum i ännu ett år då jag var deras trogna kund... (Fick kortet via länk)
Har bott på MGallery i Budapest, Pullman i München, Mercure i Bratislava samt i Graz och med uppgraderingar och extra flaska bubbel och choklad på rummet eller färsk frukt. Tyvärr ingen uppgradering på Pullman endast 40 gr blandade nötter! Och de obligatoriska drinkarn som vi aldrig utnyttjat på något ställe.
Redan planerat in några nya hotelbesök, men surt sa räven, för i veckan kom ett nytt mejl med info om ändrat resemönster och att jag får vara på Classic nivå frammöver! Ingen softlanding här inte! Men varför då skicka ut ett mejl med förlängt platinum?! Nån mer som fått sån info?
Funderar på och köpa lite aktier, för det var ju trevligt med uppgrades och annat smått och gott.

Vad skickade du med för bevis från banken, bara ett kontoutdrag från depån?
Skickade bara en print screen på mitt depåinnehav. Skickade även med en print på min medlemsida på accor för att försäkra sig att dom inte la in fel medlemsnummer.

Tog knappt 24 timmar efter att jag skickat mailet och jag fått uppdaterad status utan någon giltighetstid.

Så här ser min sida ut som exempel. Jag har censurerat bort lite privata detaljer bara.
Accor SA shares.png

Usch vad jag grämer mig att jag inte investerade för ett år sedan. Har ju redan missat en rätt rejäl uppgång.

Jo aktien steg ju 9 euro per andel på ett knappt år.

Försöker bara lista ut hur jag ska göra det själv så det blir rätt...två frågor till.

Skickade du infon på svenska?
Står depån på dig eller är det kapitalförsäkring eller något liknande?

Depån står på mig med namn o allt. Jag skickade print screenen som du ser den här utan visa saker som jag suddat ut på den bilden jag la ut här som konto och annat helt på svenska med andra ord. Depån skapade jag enbart för att köpa dessa aktier via Danske Bank.

Blir lite nyfiken eftersom man har en nivå som heter le club de actionares om det ger en större chans att bli uppgraderad eller andra förmåner. Det är ju ett platinum kort men dom bör ju se att man är med i aktieklubben.

Bokade 3 nätter på Sofitel The palm resort & spa 1-4 oktober i Dubai så får vi se om man blir extra påpassade.

Toppen