Senaste nytt

Bli Le Club Accorhotels (tidigare A-Club) Platinum gratis

Hej! Är nyregistrerad här, har varit inne och kollat runt en del och bestämde mig för att gå med.

Åker till Paris 16:e maj, är borta i tre nätter och åker hem den 19:e maj. Inte bokat hotell ännu, och hamnade in på den här tråden. Har registrerat mig på sidan, men är inte helt med på hur det fungerar. Platinumkortet anländer efter att jag har spenderat en natt på något av Accor-hotellen? Innebär medlemskapet några fördelar nu, innan jag fått kortet, eller är det först nästa gång jag bor på något av deras hotell som de fördelar som nämndes i första inlägget träder i kraft?

Trevlig sida det här, kommer nog hänga en hel del här. Har ytterligare två resor planerade nu i vår som jag har lite frågor kring!

Hej! Är nyregistrerad här, har varit inne och kollat runt en del och bestämde mig för att gå med.

Åker till Paris 16:e maj, är borta i tre nätter och åker hem den 19:e maj. Inte bokat hotell ännu, och hamnade in på den här tråden. Har registrerat mig på sidan, men är inte helt med på hur det fungerar. Platinumkortet anländer efter att jag har spenderat en natt på något av Accor-hotellen? Innebär medlemskapet några fördelar nu, innan jag fått kortet, eller är det först nästa gång jag bor på något av deras hotell som de fördelar som nämndes i första inlägget träder i kraft?

Trevlig sida det här, kommer nog hänga en hel del här. Har ytterligare två resor planerade nu i vår som jag har lite frågor kring!

Det beror på vilka Accor-hotell du ämnar bo på. Om det handlar om Sofitel, MGallery, Pullman eller Novotel får du gratis present, fruktkorg (ibland) och chans till rumsuppgradering. På alla hotell får du dubbla poäng när du betalar (4p för varje €). När du bokar på deras hemsida står statusen där redan, så du behöver inte det fysiska kortet. Om du bokar innan den 28:e tror jag att det finns en 3x poäng-kampanj under fliken "Exclusive offers".

Säg att du betalar 1000kr/natt: Du får under kampanjen 3*4* 115€= 1380p/natt. För tre nätter alltså 4140p.

För 2000p kan du "köpa" en voucher värd 40€. För dina 4140p får du alltså 80€ i vouchers till nästa vistelse.

PS. Välkommen till businessclass.se, Johan DG!

Det går numera även att boka med poäng direkt online

onlinepoints.png

onlinepoints2.png

online3.png

Terms and Conditions of using points online

How does it work?

1. Using Le Club Accorhotels points when making my reservation

You may use your Le Club Accorhotels points online to pay for all or part of your stay.
The total amount for your stay, including taxes, must be greater than or equal to the number of points converted (2,000 points = 40 €).

However, reservations for non-cancellable and non-modifiable rates must be paid in part by credit card.

You may use your Le Club Accorhotels points to make reservations on these sites: accorhotels.com, sofitel.com, pullmanhotels.com, mgallery.com, novotel.com, suitenovotel.com, mercure.com, ibishotel.com, ibisstyles.com, and adagio.com, as well as via the Accor telephone reservation center.

2. How many points do I need on my account to benefit from this advantage?

- You need at least 2,000 points when you make the reservation.
- Le Club Accorhotels points are used in multiples of 2,000 points (for example: if you have 4,540 points in your account, you may use 4,000 points).
- You may use up to 1,000,000 points per reservation.

3. What should I do if I don't have enough points to book my stay?

You must use another payment method to cover the price difference, either online or at the hotel, according to the terms of the booked rate.

4. Will I earn Le Club Accorhotels points when I use my points to make a reservation?

The portion of your invoice that is paid using Le Club Accorhotels points is not eligible for earning points. The remainder of invoiced services are eligible, according to the rules defined in the program's general terms and conditions.

5. If I cancel my stay, do I lose my points?

Your points will be credited back to your valid Le Club Accorhotels account in the following cases:

- Cancellation of a reservation for technical reasons, payment failure or rejection.
- Cancellation of a reservation before the date of the stay, for cancellable and modifiable rates.
- Modification of the reservation involving fewer Le Club Accorhotels points than used for the initial reservation, for cancellable and modifiable rates.
- No-show at the hotel for cancellable and modifiable rates (the amount for the first night will be invoiced).

Your points will not be credited back to your account for non-modifiable and non-reimbursable reservations, even in case of cancellation.

New: Use your points to make online bookings, incl. cheapest rates - FlyerTalk Forums

Det var jag som var skyldig till guiden. Jag vidhåller fortfarande att det inte är någon bra affär att växla poäng till miles, om det är det man är ute efter. Men inväxling till Iberia är (var) ju det lysande undantaget och sedan kan man ju föra poängen vidare till BAEC. Men vill man plocka ut frinätter på hotell, så har jag inte gjort några närmare analyser.

Enkel matematik eftersom 2.000 Accor poäng då är värda €40

Har man 48.000 Accor poäng är dessa alltså värda €960
Om man istället, innan 1/3, växlar dessa poäng till Avios får man 120.000 Avios
Det + 5.000kr i avgifter är exempelvis vad en biljett i 1:a klass med BA LHR-JFK kostar.
Har man en 2-4-1 voucher blir det ändå bättre
Alternativt kostar Berlin - Los Angeles 120.000 Avios + 663kr i Business med Air Berlin

Efter den 1/3 är det däremot bättre att använda poängen för att betala hotellnätter
att växla 1:1 blir annars som att betala 17öre/Avios vilket inte är någon bra deal
eftersom normalpriset när man köper är 15.6 öre och dessutom är det ofta erbjudanden.
http://www.businessclass.se/british...os-now-get-up-25-more-find-out-more-bugg.html

Det beror på vilka Accor-hotell du ämnar bo på. Om det handlar om Sofitel, MGallery, Pullman eller Novotel får du gratis present, fruktkorg (ibland) och chans till rumsuppgradering. På alla hotell får du dubbla poäng när du betalar (4p för varje €). När du bokar på deras hemsida står statusen där redan, så du behöver inte det fysiska kortet. Om du bokar innan den 28:e tror jag att det finns en 3x poäng-kampanj under fliken "Exclusive offers".

Säg att du betalar 1000kr/natt: Du får under kampanjen 3*4* 115€= 1380p/natt. För tre nätter alltså 4140p.

För 2000p kan du "köpa" en voucher värd 40€. För dina 4140p får du alltså 80€ i vouchers till nästa vistelse.

PS. Välkommen till businessclass.se, Johan DG!

Håller med om att Pullman och Sofitel brukar leverera uppgraderingar och presenter på löpande band (har även fått UG på Mercure) men på Novotel har jag aldrig märkt nåt extra. Brukar mer vara att man måste be om ursäkt när man checkar in där (Novotel BKK är värsta av alla ...)

Har kollat runt på lite hotell nu, och det som verkar vara mest aktuellt rent prismässigt (då jag fått resan i present varken kan eller vill jag boka någonting för dyrt) är något Ibis eller liknande. Vi är tre personer som ska bo tillsammans, så det får väl bli som det blir. Har inte bestämt eller bokat någonting än, så om någon har förslag på annat hotell så är ni varmt välkomna att skicka mig ett meddelande, så kan jag starta upp en ny tråd.

Men för att försöka återgå till vad den här tråden handlar om, så undrar jag när kortet trillar ner i brevlådan? Är det efter att jag har spenderat de här tre nätterna i Paris i maj eller kommer det innan?

Toppen