Senaste nytt

Bli Le Club Accorhotels (tidigare A-Club) Platinum gratis

Försökt hitta aktiv promotion code, då kompis skulle behöva status för matchning, utan resultat. Någon som vet om en aktiv code?

Har verkligen haft mycket nytta av detta medlemskap! Allra mest lönsamt har det varit på Mercure, vilket är det billigaste av Accor-hotellen där man får 4miles/€ som Platinum.

De unika erbjudanden för statusmedlemmar gör att jag nästan fått 3X miles på varje vistelse. Utöver detta är det inte helt ovanligt att frukost ingår i priset (kostar annars 100kr/dag).

Nu i helgen bokade jag Mercure Bergamo. Tre nätter för 1.700kr... Fick också frukost. 3X miles gav nog med poäng för en voucher på 40€ till nästa vistelse. Alltså betalar jag 1.350kr inkl frukost.

Om man bokar det officiella priset på t.e.x Booking.com kostar det 2.250kr inkl frukost.

Ingen av summorna skrämmer väl direkt, men det är ändå en besparing om 40%!

Om du räknar i miles är väl Le Club en av de sämre, eller? Har sett en uträkning på det någonstans här men hittar inte nu (och nu går det väl inte längre att gå via Iberia för bättre växlingskurs).......

Men i Sverige har man inte någon jättenytta av Accor Platinum väl?
Jag bodde en natt på sunkiga Ibis vid Arlanda för att få mitt kort, sedan har det blivit liggande på skrivbordet.

Om du räknar i miles är väl Le Club en av de sämre, eller? Har sett en uträkning på det någonstans här men hittar inte nu (och nu går det väl inte längre att gå via Iberia för bättre växlingskurs).......

Denna http://www.businessclass.se/hotell/3065-guide-vaexla-hotellpoaeng-till-miles.html

Ibera ger fortarande 5 avios för 2 Accor poäng tom Februari ut sen blir de 1:1 se mer info http://www.businessclass.se/hotell/1684-club-mest-vaerde-foer-poaengen.html

Det var jag som var skyldig till guiden. Jag vidhåller fortfarande att det inte är någon bra affär att växla poäng till miles, om det är det man är ute efter. Men inväxling till Iberia är (var) ju det lysande undantaget och sedan kan man ju föra poängen vidare till BAEC. Men vill man plocka ut frinätter på hotell, så har jag inte gjort några närmare analyser.

Toppen