Senaste nytt

Bli Le Club Accorhotels (tidigare A-Club) Platinum gratis

Jag följde också länken och man hamnar då på "steg 2", där man ombeds fylla i email adressen. Om man istället klickar på join längst upp till vänster kommer man tillbaka till steg 1. Där kan man bocka i rutan "promotional code" och vips så visas en ny ruta där man ombeds ange koden. Det vekar dock som att koden för Platinum (DBACLUBP11) gått ut medan den för Gold (AMEXSING10) fortfarande fungerar.

Nu vill jag matcha min AClub Platinum till Club Carlson Gold men de matchar endast Hyatt, Marriott, Priority Club, Hilton och Starwood.
Anledningen till att ha just Club Carlson är att jag har postat mina bilhyror värda 40K CC poäng till Club Carlson(det enda program som gav relativt mycket poäng per bilhyra). Sen finns ju en kampanj på 50K också för en natt.

Vet någon om ovannämnda program matchar AClub Plat eller BW Gold?

Nu vill jag matcha min AClub Platinum till Club Carlson Gold men de matchar endast Hyatt, Marriott, Priority Club, Hilton och Starwood.
Anledningen till att ha just Club Carlson är att jag har postat mina bilhyror värda 40K CC poäng till Club Carlson(det enda program som gav relativt mycket poäng per bilhyra). Sen finns ju en kampanj på 50K också för en natt.

Vet någon om ovannämnda program matchar AClub Plat eller BW Gold?
Jag fick samma svar från Club Carlson först men ett helt annat när jag kontaktade dem på svenska, så försök igen i ett annat land!

Samma här. Engelsk support gav mig samma lista men svenska supporten erbjuder CC Silver. Nu tycker jag att det var lite snålt så väntar fortfarande på svar om de faktiskt inte kan åstadkomma Guld matchning. De är inte snabba, det är en sak som är säker...

Uppdatering: Nu så fick man svar. Gold gav de till slut! :)

Last edited:
Blev nu matchad till BW Diamond. Har inte hört något från Club Carlson än. Ska prova maila de igen(kanske både med AClub Plat och BW Diamond de ger sig), nu är målet att få högsta nivån hos Marriott.:D

Blev nu matchad till BW Diamond. Har inte hört något från Club Carlson än. Ska prova maila de igen(kanske både med AClub Plat och BW Diamond de ger sig), nu är målet att få högsta nivån hos Marriott.:D

Jag gjorde likadant. Efter att ha mailat några dagar senare med BW diamond screenshot (efter Aclub plat) fick jag svar samma dag att jag blivit matchad till CC guld. Marriot har jag dock inte tänkt på, några tips där hur man går till väga?

De "största" kedjorna (dvs. Marriott, Starwood, IC, Hilton m.fl) sägs ju inte vilja statusmatcha direkt utan istället ge mål att uppnå (vilket är förståeligt). Men att fråga skadar väl inte?

Rent spontant känns det bättre att försöka matcha från CC än andra där, med tanke på att A Club urholkar statusnivåerna och att BW matchar allt.

Toppen