Senaste nytt

[Black deal] Pyongyang-Sydney/Melbourne T/R, Air China Business class, 96 USD+skatter

Hej alla business class kollegor, finns det ingen redaktör som kan rensa bort skräpinslag som detta. Det här är förmodligen världens mest brutala diktatur. Jag uppskattar bra business class deals i vårt forum som inte bygger på diktaturer och svart valutaväxling. Det är bara min ärliga åsikt, kanske fler instämmer?

Hej alla business class kollegor, finns det ingen redaktör som kan rensa bort skräpinslag som detta. Det här är förmodligen världens mest brutala diktatur. Jag uppskattar bra business class deals i vårt forum som inte bygger på diktaturer och svart valutaväxling. Det är bara min ärliga åsikt, kanske fler instämmer?

Hej johannyren
Jag respekterar din åsikt och jag kan hålla med om viss punkt.
Däremot som jag skrev i början av rubriken [Black deal], det är black joke. Så ta det lugnt.

Den som vill åka till Nordkorea behöver ju inte ens betala själv:

I radioprogrammet Kaliber granskades Ungdomsstyrelsens utbetalningar av statliga bidrag till organisationer som verkar för att främja barns och ungdomars demokratiska fostran. Här framkommer att RKU (Revolutionär Kommunistisk Ungdom) mottagit ca 1,9 miljoner kronor för att åka på stödresor till Nordkorea, sprida en rapport som förnekar Stalins massavrättningar och ge uttalat stöd till terrorgrupper

avsikten med resorna är att visa de besökta länderna sitt stöd för deras rätt att ”välja sin egen väg”.

Kaliber 14 november 2004: Om RKU - pengar för demokratin gick till diktaturstöd - Kaliber | Sveriges Radio

Det finns tyvärr inte så många publicerade priser från Pyongyang.
Det hade varit kul om det fanns Jordenruntbiljett i First class.

Jag kunde inte hitta jordenrunt biljett från Pyongyang när jag sökte via Galileo tidigare, men när jag sökte via Sabre idag så hittade jag jordenrunt biljetter från Pyongyang.

FRWSTAR3: 1.518.900 KPW + skatter
Upp till 39.000 miles
1.518.900 KPW / 5.200 = ca 292 USD :eek: :eek: :eek:

[Black deal] Pyongyang-Pyongyang Jordenrunt, Star Alliance First class 292 USD+skatter

FNJ-FNJ RTW
Flygbolag: Star Alliance
Kabinklass: First
Bokiningsklass: A
Fare basis: FRWSTAR3
Pris: 1.518.900 KPW (Nordkorea Won) + skatter
Min/Max stay: --/12 månader
Stopover: minst 3 stopover och max 15 stopover
Återbetalning: Ja, 150 USD
Ändring: Ja, gratis
Routing: upp till 39.000 miles

*BusinessClass.se ansvarar ej för alla konsekvenser av användning av denna information.

Enligt japansk media är officiella växelkursen 1 USD = 140 KPW men i svartmarknaden är växelkursen 1 USD = 8.000 KPW.
Vanlig nordkoreaners genomsnittslön är ca 3.000 KPW per månad.

東洋経済オンライン skrev:
北朝鮮住民の平均月給は3000ウォンで、公式レートでは1ドル140ウォン、闇レートだと1ドル8000ウォンで取引されており、いずれにしても携帯電話を持つには多額の費用がかかるようだ。

Toppen