Mycket trevlig recension. Jag tror aldrig jag har sett ett transportsätt där man får så mycket för så lite pengar.
Jag har en fråga också: Såg du vad (om något) som skiljde mellan första och andra klass i tåget? Möjligen var du inte inne i 2:a klass? Jag vet att det Mousserande vinet och handduken hör till första klass, men är det någon skillnad rent hårdvaurmässigt?
Jag måste testa tjänsten snaras, och det vore kul att kombinera med ett besök på en bc-träff i Göteborg... Det var LÄNGE sedan jag besökte "götet". Ni får ta och anpassa träffen till Ons/Fre/Lör eller Söndag då tåget går. Kanske kan vi vara fler från Stockholm med omnejd som tar oss ner.... Det är ju kul med lite miljöombyte på träffarna![]()
TackJag var aldrig inne i 2:a klass, men vad jag hörde från andra passagerare var det ingen skillnad förutom hannduken och bubblet. Det är samma stolar vad jag vet. Tycker allt att vi får försöka fixa en BC.se-träff i Göteborg snart!
Ska även tilläggas att min biljett kostade 623 kr.
"ABC123"? "admin"? "0000"? " "?Jag har hört att Blå tåget har standardlösenord på routern som används för Internet ombord, så någon kan ju byta det nästa gång ni åker med dem.![]()
623kr? Vad fick du för rabatt?
350kr för biljett i andra klass är ju riktigt bra, men även 623kr låter ju fantastiskt!
Att de kan hålla sådana priser måste ju bero på att det är riktiga eldsjälar som driver projektet. Jag såg bilder från när konduktörer och övriga medarbetare tillsammans klädde om inredningen i bar-vagnen![]()
"ABC123"? "admin"? "0000"? " "?
Låter intressant! Jag har dock hört rykten om att en separat vagn för andra klass är på ingående (som sig bör kanske).
623kr? Vad fick du för rabatt?
350kr för biljett i andra klass är ju riktigt bra, men även 623kr låter ju fantastiskt!
Att de kan hålla sådana priser måste ju bero på att det är riktiga eldsjälar som driver projektet. Jag såg bilder från när konduktörer och övriga medarbetare tillsammans klädde om inredningen i bar-vagnen![]()
Blå Tåget skrev:Bästa resenärer p.g.a vagnfel har vi inte möjlighet att medföra vår restaurangvagn denna vecka. Vi beklagar detta djupt. Vår barvagn medföljer precis som vanligt men med utökad matubud. Till er som förbokad mat ombord vänligen vänd er till vår kundtjänst om ni inte redan har blivit kontakatade. Varmt välkomna ombord önskar vi alla på Blå Tåget."