Senaste nytt

Billo lanserar betalning av fakturor med kort

I senaste update till Android som kom idag står det:

Additional for payments with SAS Eurobonus Mastercard

Det har ju fungerat tidigare - eller har jag drömt?

Ja, kanske fel att säga vad som är mer eller mindre sannolikt. Poängen är att information kan förmedlas på olika vis av olika anledningar som är svåra för oss som slutkonsumenter att förutsäga. Och i grund och botten så är att betala en kreditkortsskuld med ett annat kreditkort åtminstone ett brott mot (de svenska) kreditkortens villkor. Så det faller in under grundtipset: gör inte transaktioner som man inte är beredd att försvara ifall de ifrågasätts någon gång i framtiden. Poäng är bra, men inte allt :)
Har märkt att vissa mottagare är blockerade i Billo, t.ex. CSN eftersom man inte tillåts betala en skuld på kredit. MEN eftersom man även kan lägga till debitkort i Billo (t.ex. SAS Lunar) kan man tycka att betalningen borde godkännas eftersom man ändå betalar fakturan ”kontant”.

I senaste update till Android som kom idag står det:

Additional for payments with SAS Eurobonus Mastercard

Det har ju fungerat tidigare - eller har jag drömt?
Jag gissar att det handlar om denna information som lagts till:
1724433516947.png

Jag kör dock iOS men en ny grej även här.

Om man börjar använda Billo för att betala räkningar (och bara det!), flyttar de då fortfarande postutskick som idag går till Kivra över till Billo?

Om man börjar använda Billo för att betala räkningar (och bara det!), flyttar de då fortfarande postutskick som idag går till Kivra över till Billo?
Nja, man kan svara nej på frågan om att flytta myndighetspost till billo. Men privata bolag har man (vad jag vet) ingen kontroll över. Det verkar vara upp till företaget vilken låda som används.

• Gilla
Reactions: obs
Toppen