remymartin
Medlem
Hej.
Kan någon hjälpa mig att välja mellan 2 bonusprogram inom OW dvs AAdventure och BA Executive Club.
* Är det mest lönsamt för mig att statusmatcha Vår redan bokade resa, AA.com på sammanlagt 16641 miles i Business till Platinum-nivå?
* Jag kommer dock endast kunna matcha Gold-nivån i framtiden så Platinum blir isf endast till feb 2016.
* Eller skall jag välja BAEC där denna resa ger 660 tierpoints samt 21400 avois och bli Silver som jag kan upprätthålla i framtiden?
Läste dock i denna tråds inledning att man var tvungen att resa 4 leg med BA för att få silver, Var står det?.
Allt på samma biljett.
Flyger BA på 2 segment
Flyger BA ( codeshare AA ) på 1 segment.
Flyger AA på resterande 7 segment.
Joakim
Din post är gammal men det verkar som saken inte än är klar. Att göra status challenge till platinum kostar dej ca 200 USD och din resa ger dej ganska få miles. Att samla in milen på BAEC ger dej alltså (som du har räknat) Silver instant, men kräver också minst 4 ba-kodade flyg. Om du i framtiden kommer att resa till USA så borde du fundera på om det är viktigare att få bättre service på AA/US och möjlighet att uppgradera med 500 miles stickers med AA-kort eller att komma in på loungerna (BA-kort). Annars är det inte otrolig stor skillnad. BA bryr sig inte så mycket om OWS, speciellt utanför BAEC.
Notera också att även AA kräver nuförtiden 4 segment per år för att förnya status. AA Gold är inte väldigt lönsamt.
En tredge grej att notera är att BA (för tillfället) softlandar dej, vilket AA inte gör numera.
Last edited: