Senaste nytt

Billiga Premium biljetter från Skandinavien 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.

Sakoz

Medlem
Grovt 12.400 EB poäng för Oslo-Istanbul-Bangkok T/R.

AHO: Eftersom du skrev ToR så förstår jag att det beror på 100% intjäningen på J, 200% hade blivit ca 24.800 p. Jag är bara lite tjatigt övertydlig så jag förstått allt rätt.

Surt sa räven, men biljetten är ju billig, skulle någon rekommendera att jag ansluter mig till något annat FF program och krediterar dit istället?
 

Dr. Miles

Expert
AHO: Eftersom du skrev ToR så förstår jag att det beror på 100% intjäningen på J, 200% hade blivit ca 24.800 p. Jag är bara lite tjatigt övertydlig så jag förstått allt rätt.

Surt sa räven, men biljetten är ju billig, skulle någon rekommendera att jag ansluter mig till något annat FF program och krediterar dit istället?

Ja, jag kan bekräfta att du får endast ca 12.400 EB poäng för T/R när du är bokad i TK J klass.

Turkish Airlines J klass ger:
200 % miles till Lufthansa Miles & More
200 % miles till bmi Diamond Club (över 24.000 miles)

Om du inte redan har börjat samla miles till Lufthansa Miles&More, rekommenderar jag bmi Diamond Club.
 

pep

Medlem
Har I proevet Tyrkish Airlines Comfort Class (de saelger discounterede billetter lige nu paa www.thy.com)? Gode anmeldelser i SKYTRAX, reelet som business class. Europas's bedste Airline 2011 !
 

Markus Boman

Ny medlem
Ja, jag kan bekräfta att du får endast ca 12.400 EB poäng för T/R när du är bokad i TK J klass.

Turkish Airlines J klass ger:
200 % miles till Lufthansa Miles & More
200 % miles till bmi Diamond Club (över 24.000 miles)

Om du inte redan har börjat samla miles till Lufthansa Miles&More, rekommenderar jag bmi Diamond Club.

Hej, det här blir mitt första inlägg!
Jag är medlem i EB med drygt 19k poäng. Jag har bokat en biljett enl. ovan t/r med Turkish, Business class Oslo-Istanbul-Bangkok. Om jag byter till bmi, kan jag då föra över min EB-poäng? Vilka är fördelarna/nackdelarna med bmi jmf med EB? Skulle ni rekommendera mig att göra detta för att komma åt 200% intjäning på denna resa?

Mvh Markus
 

Dr. Miles

Expert
Hej, det här blir mitt första inlägg!
Jag är medlem i EB med drygt 19k poäng. Jag har bokat en biljett enl. ovan t/r med Turkish, Business class Oslo-Istanbul-Bangkok. Om jag byter till bmi, kan jag då föra över min EB-poäng? Vilka är fördelarna/nackdelarna med bmi jmf med EB? Skulle ni rekommendera mig att göra detta för att komma åt 200% intjäning på denna resa?

Mvh Markus

Hej Markus, välkommen till BusinessClass.se!

Nej, du kan inte föra över poäng mellan olika flygbonusprogram(det finns vissa undantag dock, t ex mellan United Mileage Plus och Continental OnePass).

En av största nackdelarna av bmi Diamond Club är osäkerheten.
Lufthansa äger bmi och de tänker att sälja bmi för det gör stor förlust.
Då risken finns att bmi lämnar Star Alliance(beroende på vem som köper) och din förutsättning att använda bmi miles ändras radikalt.

Annars är bmi Diamond Club är överlägsen jämfört med andra Star Alliance flygbonusprogram.
 

Dr. Miles

Expert
Jag undrar om vi ska stänga denna tråd och starta en ny, eller byta namnet till "Billiga Premium biljetter från Skandinavien"?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen