Billhop eller Betalo?

M.K skrev:Blir tokig på detta. Kommer bli massa påminelseavgifter nu och pinsamt inför min BRF i Sthlm också att var sen. Riktigt irriterad nu...Klicka för att utvidga...

Som sagt, känns som att det är Curve som krånglar.

Jag betalar cirka 8-9 fakturor i månaden via Billhop och har aldrig haft problem. Alltid Amex som kort.

aldrighemma skrev:Låter väldigt konstigt, kan det ha något med Curve att göra?Jag har betalat alla mina räkningar via Billhop sedan mer än 2 år tillbaka, inte en enda gång har det krånglat för mig i alla fall! Senaste betalning var bara några dagar sedan och jag betalar alltid med Amex. (då det inte är dubbla poäng med MC förstås!)Klicka för att utvidga...
+1. Billhop har aldrig fallerat för mig, men då använder jag Amex direkt hos Billhop!

M.K skrev:Tog en värvningslänk för att testa Curve med Billhop och nu börjar påminnelserna hagla in. Befinner mig utomlands men fick mail från en av dem och kollade några till nu. Fyra av fem är obetalda hittills trots att räkningarna står som betalda hos dem och beloppet draget av Amex på dessa fyra! Verkar väldigt oseriöstHar de något nummer man kan ringa?Klicka för att utvidga...

Något liknande hände mig för några veckor sen. Hade fått mejl i spamkorgen om att betalningen misslyckats.

Lugnare nu. Talat med Billhop och fått kvitteringar på betalningarna som jag håller på att maila in till de berörda mottagarna. Det kan tydligen bli så ibland om Billhop står som avsändare. I ett fall hade redan nästa räkning kommit så hade fel där. Jag har tidigare betalat till dem från Betalo utan att råka ut för detta så konstigt men blir väl löst nu. De var betalda i god tid med förfall för ca en vecka sedan.

Har använt Betalo 1-2 år på webben och det har fungerat klockrent. Men sedan några veckor tillbaka måste man betala via appen. Jag lyckas inte ange önskat betalningsdatum på appen. Det kommer heller inga kvitton till mejlen längre.

Så på trådskaparens fråga så är svaret Billhop i fortsättningen för min del.

Kanske är det jag som har missat något i appen. Så då har Betalo tappat en kund för att de är otydliga.

Jag fick faktiskt förtroende för Billhop nu som kund då de svarade direkt samt mailade över detaljerade kvitteringar omedelbart. Mycket bra!

Jag kommer använda dem även denna månad men i god tid samt kolla upp om betalningarna nått mottagaren innan förfall. Blir bra avkastning dubbla poänghelgen med MC/Curve/TW nu och lätt värt avgiften!

MikeJohansson skrev:Har använt Betalo 1-2 år på webben och det har fungerat klockrent. Men sedan några veckor tillbaka måste man betala via appen. Jag lyckas inte ange önskat betalningsdatum på appen. Det kommer heller inga kvitton till mejlen längre.Så på trådskaparens fråga så är svaret Billhop i fortsättningen för min del.Kanske är det jag som har missat något i appen. Så då har Betalo tappat en kund för att de är otydliga.Klicka för att utvidga...
Det går inte att schemalägga utan allt är omedelbar betalning, kvittenser finns bara i appen.

Den krångligare copy-and-paste i mobil, samt att schemaläggning saknas gör att jag använder Billhop mer sedan knappt en månad tillbaka

Till helgen är det ju dubbla poäng med sas mastercard. Får man det om man betalar räkningar då? Jag tycker jag har läst här att en del verkar inte få poäng med mastercard utan bara amex.

Hans Tiderman skrev:Till helgen är det ju dubbla poäng med sas mastercard. Får man det om man betalar räkningar då? Jag tycker jag har läst här att en del verkar inte få poäng med mastercard utan bara amex.Klicka för att utvidga...
Javisst, det får man. Säkrast för att pricka rätt tid är att lägga in betalningen på kampanjens första dag med direkt betalning, då dras det direkt från kortet.

Jag gjorde det själv under den senaste MC kampanjen och då fick jag i alla fall dubbla poäng!

Hur gör ni som betalar med Amex via Billhop?

Jag läser att det tar 4 bankdagar innan pengarna sitter på mottagarens konto och jag tänker då att om den 25 när lönen kommer är tex en tisdag och man betalar då sen att sista dagen på mån är söndagen. Då lirar det inte riktigt?

Man får helt enkelt ha koll just den månaden eller så har man kapital att kunna betala innan den 25.

Slipsknut skrev:Hur gör ni som betalar med Amex via Billhop?Jag läser att det tar 4 bankdagar innan pengarna sitter på mottagarens konto och jag tänker då att om den 25 när lönen kommer är tex en tisdag och man betalar då sen att sista dagen på mån är söndagen. Då lirar det inte riktigt?Man får helt enkelt ha koll just den månaden eller så har man kapital att kunna betala innan den 25.Klicka för att utvidga...

Jag lägger in fakturorna i Billhop direkt och väljer ett gemensamt betaldatum. En vecka innan första förfallodatumet ungefär. I samband med det betalar jag in totala summan till Amex. Jag har kapital till att betala mina fakturor direkt när de kommer i månaden.

Saknar man det bör man kanske inte betala fakturorna med ett kreditkort. Vet man med sig att lönen kommer att räcka så betalar du in så att fakturorna hinner betalas med Billhop och för snarast möjligt över pengarna till Amex när lönen kommit in på kontot.

Slipsknut skrev:Hur gör ni som betalar med Amex via Billhop?Jag läser att det tar 4 bankdagar innan pengarna sitter på mottagarens konto och jag tänker då att om den 25 när lönen kommer är tex en tisdag och man betalar då sen att sista dagen på mån är söndagen. Då lirar det inte riktigt?Man får helt enkelt ha koll just den månaden eller så har man kapital att kunna betala innan den 25.Klicka för att utvidga...
Hur tänker du nu? När lönen kommer är väl ointressant för när du betalar räkningarna via Billhop, i och med att allt hamnar på ”krediten”... Det är när i månaden som du får fakturan från Amex som spelar roll...

ekf skrev:Hur tänker du nu? När lönen kommer är väl ointressant för när du betalar räkningarna via Billhop, i och med att allt hamnar på ”krediten”... Det är när i månaden som du får fakturan från Amex som spelar roll...Klicka för att utvidga...

Ja så sant !

Har till den 7 månaden efter att betala Amex så det var jag som tänkte helt fel där.

Betalningen ligger ju hos Amex.

Tack för vettig och logiska förklaringar.

Om man vill bli inbjuden till billhop eller betalo, vem pratar man med då? Osäker på vilka regler som gäller här på BC kring det hela.

Penguin skrev:Om man vill bli inbjuden till billhop eller betalo, vem pratar man med då? Osäker på vilka regler som gäller här på BC kring det hela.Klicka för att utvidga...
Värvningskampanjen har avslutats på Billhop, och Betalo har inte haft någon vad jag vet.

Back