Senaste nytt

Billhop (Allmänna diskussioner)

Tackar. Går det på något sätt att få till som betalning så man kan gå via betalo/billhop?
Nej, Danskebabk är ett kreditinstitut. Du kan iofs. pröva kontoöverföring från Betalo men enligt logiken med kreditinstitut samt att du själv står som kontohavare, så ska det inte gå.

Tackar. Går det på något sätt att få till som betalning så man kan gå via betalo/billhop?
Du kan inte betala till banker och andra kreditinstitut med billhop tyvärr, och även om jag inte vet 100% så har förmodligen betalo samma regler.
Du kan ju betala via Revolut annars, men då går ju Amex bort. I alla fall förr i tiden så gick det att betala till ett lån på samma sätt som vilket konto som helst på Handelsbanken.

Du kan inte betala till banker och andra kreditinstitut med billhop tyvärr, och även om jag inte vet 100% så har förmodligen betalo samma regler.
Du kan ju betala via Revolut annars, men då går ju Amex bort. I alla fall förr i tiden så gick det att betala till ett lån på samma sätt som vilket konto som helst på Handelsbanken.
Juste, så är det. Försökte med någon annan räkning som också blev blockerad pga kreditinstitut. Tack!

Går det att betala med Billhop med ett kreditkort som har en annan människas namn än kontoinnehavaren? T ex, ett heterosexuellt par där mannen har ett kreditkort (i sitt namn), kan hans fruga då signa upp på Billhop och betala räkningar med mannens kreditkort?

Jag skall betala in 15.000kr i en reservations/depositionavgift till en mäklarfirmas konto för en nyproducerad lägenhet och tänkte passa på att tjäna lite poäng (375kr för 3075p - ca 13öre/poängen med AmEx Elite). Fram till sista september kan man ändra sig och få pengarna tillbaka. Hur funkar det om de skulle återbetala dessa pengar? Kan man se att pengarna kommer från Billhop? Tittar jag över transaktionshistoriken för mitt bankkonto kan jag inte se från vilket konto som tidigare privata överförningar gjorts från, utan endast ett transaktionsnummer från banken.
Kanske egentligen inte en Billhop-fråga utan en fråga jag borde ställa till mäklaren :p (men det är söndag och mäklaren har tydligen semester nu)

Toppen