Senaste nytt

Bilköp med kreditkort?

Snart dags för ny bil så testar att bumpa tråden! Har någon koll på handlare runt Uppsala/Västmanland/Södermanland som tar kreditkort? :)
Wallins i Katrineholm ska acceptera kort men fick inte bekräftat om det innefattade kreditkort.

Ställ som vilkor för köpet, "antingen betalar jag med kk eller så köper jag bilen från någan annan...". Det har jag alltid satt som villkor för att öht göra business. Sedan kan du altid ta telefonen och blippa direkt med annat kort (typ Amex istället för MC) direkt mot kortläsaren... Jag har själv gjort det vid 3 st olik tillfällen.

Ställ som vilkor för köpet, "antingen betalar jag med kk eller så köper jag bilen från någan annan...". Det har jag alltid satt som villkor för att öht göra business. Sedan kan du altid ta telefonen och blippa direkt med annat kort (typ Amex istället för MC) direkt mot kortläsaren... Jag har själv gjort det vid 3 st olik tillfällen.
Man kan ju också se det som att du kunde ha prutat motsvarande vad de betalar i kortavgift och då fått pengarna i handen istället.

Toppen