tiffanyblu
Medlem
Hejsan, insåg nu det redan fanns en tråd om detta! Någon som vet en bilhandlare runt Stockholm som tar Amex?
Hittade du någon bilhandlare?Hejsan, insåg nu det redan fanns en tråd om detta! Någon som vet en bilhandlare runt Stockholm som tar Amex?
Man kan ju också se det som att du kunde ha prutat motsvarande vad de betalar i kortavgift och då fått pengarna i handen istället.Ställ som vilkor för köpet, "antingen betalar jag med kk eller så köper jag bilen från någan annan...". Det har jag alltid satt som villkor för att öht göra business. Sedan kan du altid ta telefonen och blippa direkt med annat kort (typ Amex istället för MC) direkt mot kortläsaren... Jag har själv gjort det vid 3 st olik tillfällen.
Fast då gäller det att de faktiskt accepterar Amex.Sedan kan du altid ta telefonen och blippa direkt med annat kort (typ Amex istället för MC) direkt mot kortläsaren
Man kan ju också se det som att du kunde ha prutat motsvarande vad de betalar i kortavgift och då fått pengarna i handen istället.
Som jag bukar säga.
De flesta på BC bör kunna få ut mer än 2 procent för sina poäng, annars bör man se över vad man är i poängjagandet för...
Ni får annars prata med @Tonton om hur man värderar och får ut max för poängen![]()
Det har ju stramats åt med mottagare där så tveksamt om du kan göra det med ett bilköp. Men absolut om du behöver fler poäng så är det betydligt billigare än att köpa dom.Tja, då kan man ju betala mot faktura och dra det genom tex. BillKill (2,2% med månadsavgift på 99 kr) och borde med samma resonemang dra i stort dra alla räkningar och fakturor via samma tjänst.