Tyckande är en sak, fakta en annan. Jag gillar fakta, inkl. källor, för att det är enkelt för alla att förhålla sig till sådan. När man presenterar uppgifter utan tyngd och/eller belägg blir det förstås svårare för många att hänga med. Din beräkning ovan har förstås, sedd utifrån klar och tydlig fakta (det räcker med att kolla SJ:s hemsida t.ex.) om t.ex. avgångar/ankomster, visat sig vara uppåt väggarna felaktig (och det var ändå snällt sagt, haha) och den tresiffriga portkoden kan förstås också ifrågasättas.
Sedan får man förstås gärna "tycka" att SJ ska ha en lounge i Köpenhamn trots att man har tre-fyra dagliga avgångar över en vanlig dag. Det är inget fel i det. Men jag föreställer mig att du nog är ganska ensam om att tycka det. Vi har gott om andra tågrelaterade problem här nere.
Jag är fortsatt inte intresserad av att uppfylla det "kravet" för att du ska kunna förhålla dig till diskussionerna här.
Jag tycker många gånger att merparten av medlemmarna begär orimliga saker av SAS i en vetskap om att det är ett aktieboläg med många gånger rätt dåliga siffror. Jag tror många rent logiskt då också kan se att en polarrulle eller skynke inte skulle vända skutan (det kanske t.o.m bidrog till problemen innan ).
Jag låter fortsatt folk tycka dessa saker o ställer inte dessa mot väggen. Jag gör det av hänsyn, o i hopp om att folk på forumet ska trivas.
Jag gör det inte heller på stora middagar.
Men vill man sätta sina egna behov före det hos andra får man ett dalande forum där endast ett fåtal vågar skriva (eller enstaka gånger höja rösten).
Att mes auktoritet kväsa andra medlemmar till konfirmativa tankegångar tycker jag inte hjälper forumet.
Det finns, om du tänker efter, en anledning till att det är vi som hamnar i polemik varje gång. Har kanske hamnat i två andra debatter i forumet sedan 2012.
Som jag läser tråden går åsikterna isär, o precis som tidigare dödar våra debatter trådar o gör att människor inte vågar skriva tankar utan behandla det som en doktorsavhandling. Ett sätt att höja inträdesbarriärer till en nivå att få orkar bemöda sig att delta.
Ps. Men ta gärna fram statistiken du hittade om det skulle gynna tråden. Jag kan också meddela att portkoden var fyrsiffrig o att du troligen inte kommer ha nytta av den även om du trott mig.