Senaste nytt

Biljett samma dag krävs nu för att komma in i SJs lounge

I andra klass är det väldigt billigt att ta med barn men i första klass krävs en vanlig biljett till barnet, såvida du inte kan ha det i ditt knä och att det är under två år, då är det gratis. Det finns inga barnbiljetter i första klass. För att komma in på loungen måste du med andra ord ha en vanlig försklassbiljett till barnet också. Alternativt ett barn med Svart Prio eller årskort, vilket inte lär vara speciellt vanligt. :)

Barn betalar normalt fullt pris i första klass, se tråd längre ner på denna sida.

Förut har man kunnat ta med barn i lounge med sj prio svart oberoende av biljett. Trodde att det skulle fungera med 2 klass nu...

Tack för info, som sades, i andra klass är marginalkostnaden låg på SJ, men om jag försöker boka mig och barn på deras webbsida så går det inte. Då kan jag bara konstatera att de 5 kr Tågab tog per riktning mellan Skövde och Göteborg för att ta med ungarna i en gammal klassisk förstaklasskupe' var ett fynd:D

Det kostar 5kr för barn upp till 15 år i vuxens sällskap på SJ just nu också. 33kr på snabbtåg. Förutsatt att du bokar i tid.

Toppen