Senaste nytt

Bild på egen väska med BusinessClass taggar

Rimowa Topas kufferterne er så lækre! Jeg synes dog ikke de er særligt velegnede som indchekket bagage. Min egen på ca. 80L overlevede med nød og næppe en tur CPH-PVG-CPH... Den ene lås var ødelagt og "rammen" var blevet slået så skæv at den var svær at lukke :(
Som Carry-On er de dog efter min mening nogen af de lækreste kufferter der overhovedet findes, og den lille Topas Multiwheel står meget højt på min ønskeliste.

Riktigt snygga väskor. Får man fråga vad kombinationen kostar? Jag har länge varit sugen på Rimowa i metall, har tittat på flera modeller...

Uden at være 100% sikker på hvad Rimowa Topas serien koster i Sverige, vil mit gæt være at den kombination koster ca. 10K SEK.

Har sneglat på den översta modellen i Singapore, där var det dock svindyrt. Ska man köpa ska man nog göra det i Tyskland.
Finns ju även en modell som är snäppet större i kategorin "pilotväska".

Har nu haft Rimoworna ett tag nu... de har fungerat bra, trots alla bucklor. Någon gång har jag lämnat in för att få dem utslagna - Rimowa en garanti som gör att du kan lämna in väskan om den fått en rejäl buckla.
En gång hade en mellanväska fått en så pass stor smäll att det blev en stor glipa mellan locket och botten, efter en resa från SFO. Den fick jag utbytt på garantin ... den 'nya' är den som syns på en av bilderna. Har också ett ex av den allra största modellen (80 l?) - den har hängt med bra i några år nu (PVG, SFO, YUL och BOS + ett antal intra-Europa flygningar). Börjar bli "ful" av alla repor och småbucklor... ser riktigt berest ut! :)
Priset, ja, jag kommer inte riktigt ihåg på rak arm. Men, det torde hamna i den härad som Christian R nämner, ca 10k, eller strax under. Köpte dem på NK så jag kan kolla nästa gång jag går förbi där ...

Last edited:
Så kan det være jeg skal prøve og se om de vil skifte spændet og rette den op på garantien - det lyder som om der er en god chance for det.
Forøvrigt er jeg meget enig med dig, rvarttinen , alle de små buler, klistermærker mm. er det der giver kufferterne det lille ekstra der gør dem endnu mere cool. :)
*Slut med Off Topic herfra*

114 (2).jpg

Från de underbara förvaringsboxarna i Koreans Prestige lounge på Incheon.

Toppen