Senaste nytt

Bild på egen väska med BusinessClass taggar

Rimowa Topas kufferterne er så lækre! Jeg synes dog ikke de er særligt velegnede som indchekket bagage. Min egen på ca. 80L overlevede med nød og næppe en tur CPH-PVG-CPH... Den ene lås var ødelagt og "rammen" var blevet slået så skæv at den var svær at lukke :(

Har nu haft Rimoworna ett tag nu... de har fungerat bra, trots alla bucklor. Någon gång har jag lämnat in för att få dem utslagna - Rimowa en garanti som gör att du kan lämna in väskan om den fått en rejäl buckla.
En gång hade en mellanväska fått en så pass stor smäll att det blev en stor glipa mellan locket och botten, efter en resa från SFO. Den fick jag utbytt på garantin ... den 'nya' är den som syns på en av bilderna. Har också ett ex av den allra största modellen (80 l?) - den har hängt med bra i några år nu (PVG, SFO, YUL och BOS + ett antal intra-Europa flygningar). Börjar bli "ful" av alla repor och småbucklor... ser riktigt berest ut! :)

Nu har jeg efter 2 forsøg fået skiftet låsen. Første forsøg var i "Copenhagen Luggage" tæt på hvor jeg bor, ualmindelig dårlig modtagelse og service, de har tydeligvis ingen viden om det produkt de er importør af i DK.

Det lykkedes tilgengæld i Hong Kong, jeg forespurgte på Shangri-La, da de står som "repair-service" på Rimowa.de, de havde ikke mulighed for at klare det, men henviste til rimowa-butikken ved Central. Låsen blev skiftet med et smil mens jeg savlede over carry-on's. Sublim service!

Nu har jeg efter 2 forsøg fået skiftet låsen. Første forsøg var i "Copenhagen Luggage" tæt på hvor jeg bor, ualmindelig dårlig modtagelse og service, de har tydeligvis ingen viden om det produkt de er importør af i DK.

Det lykkedes tilgengæld i Hong Kong, jeg forespurgte på Shangri-La, da de står som "repair-service" på Rimowa.de, de havde ikke mulighed for at klare det, men henviste til rimowa-butikken ved Central. Låsen blev skiftet med et smil mens jeg savlede over carry-on's. Sublim service!

Bra att känna till hjälpsamma butiker, representanter, runt om i världen.

Rimowas butik i San Francisco var riktigt frikostiga med reservdelar! De verkar vara riktigt hjälpsamma, om någon skulle hamna även där med ett litet reparationsbehov ...

Väska med BC tag jag skaffade idag i Guld loungen på T4 på Arlanda.
Själva bilden är tagen i en London cab efter en flygning i C från Arn till LHR.
image.jpg

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    433,5 KB · Visningar: 449
Last edited:
Var är "läder remmen" köpt som du har till din EBD tagg? Eller den följer kanske med EBD?
Skulle vilja nå något liknande till mina EBG då jag inte alls gillar "gummisnoddarna" :(

Det brukar finnas sådana att köpa löst i diverse väskaffärer. Tror inte SAS skickar ut några numera. Dock kan jag varna för att läderremmar, även om de är snygga, gärna går sönder. Samma sak gäller tyvärr buntband som annars är en smidig lösning. Det bästa är ett metallband likt det som @Sas-ebp har på sin EBP-tag.

Var är "läder remmen" köpt som du har till din EBD tagg? Eller den följer kanske med EBD?
Skulle vilja nå något liknande till mina EBG då jag inte alls gillar "gummisnoddarna" :(
Nejdå. Några vackra läderremmar följer inte med EBD... Har fått mina läderremmar från Flying Blue. Aegean skickar med metall som fungerar hyfsat. Det säkraste kortet är nog nyckelring.

Det brukar finnas sådana att köpa löst i diverse väskaffärer. Tror inte SAS skickar ut några numera. Dock kan jag varna för att läderremmar, även om de är snygga, gärna går sönder. Samma sak gäller tyvärr buntband som annars är en smidig lösning. Det bästa är ett metallband likt det som @Sas-ebp har på sin EBP-tag.

Har någon i konstläder från Samsonite och som du skriver @agehall, bättre kvalitet hade varit önskvärt!
Ska sitta på min datorväska så den får ju inte utstå så mycket som ett incheckat bagage!

Bild på @Sas-ebp metallband kanske?

Var sätter man en EBG tag snyggast på en Tumi Alpha 2 Carry On?

Sorry såg vilket metalband du menar nu! :)

Har ett sånt, någon som vet var man kan köpa dem?

Toppen