Senaste nytt

Betalt platsval återbetalas inte vid ändring av biljett på SAS

Fredrik94

Ny medlem
Tjena!

Var nyss i kontakt med SAS sales/kundservice över deras chatt, Jag ville ändra mitt flygdatum ut från Göteborg från 3e till 2e maj. Visste från början att jag inte skulle få det gratis då jag inte bokat en ombokningsbar biljett så förväntade mig en liten kostnad för det hela.

Det som känns riktigt kasst rent servicemässigt är sittplatsen som jag köpte till för 499Kr inte blir refundad eller överförd till nya bokningen så att jag kan få välja en "ok" plats på den nya flygningen.
Har aldrig tidigare varit med om något så girigt flygbolag om man bortser från Ryan Air etc. Inte ens på Norwegian behövde jag göra detta sist.

Bara jag som tycker att SAS börjar bli riktigt lågvattenmärke?

Ja jag läste det också tyvärr, Tycker bara att det känns märkligt för mig. Att göra ombokning med ombokningskostnad och platsval så är det billigare för mig att köpa en helt ny biljett efter som jag flyger SAS Youth. Lite ironiskt.

Vet inte om jag skulle säga att det är ett lågvattenmärke att de följer de regler som de satt upp för en viss tjänst. Sen att man tycker reglerna är dåliga är ju en helt annan sak. Man får vara glad för att de har dessa ungdomsbiljetter som är väldigt förmånliga och mig veterligen är det inget annat bolag som har så förmånliga priser för ungdomar som SAS har.

Mja, Jag håller med dig om att det är rätt så förmånliga priser. Tycker väl mer överlag att de har väldigt låg kvalité på sin Support/Service i allmänhet. Är som att diskutera/prata med robotar eller så är det jag som haft en väldig otur med handläggare och servicepersonal ombord det senaste.

Kanske blir billigare att avboka och få lite pengar tillbaka och boka ny ungdomsbiljett isf? Man får lite ( kommer ej ihåg hur mycket ) tillbaka.

Tror det står på hemsidan när man köper säte också, har för mig att jag sett texten i sätesvals-dialogen. Någon kanske kan bekräfta. Kass regel dock kan jag hålla med om, att du inte får fritt sätesval på den ombokade avgången.

Det står tydligt att pengarna för platsval (tilläggstjänster) kommer inte att återbetalas efter 24 timmar från bokningstillfället, när man väljer sittplats som statuslös.

SAS skrev:
Inga återbetalningar efter 24 timmar från bokning av extratjänster.

Screenshot20170428 07 SK.png

Mja, Jag håller med dig om att det är rätt så förmånliga priser. Tycker väl mer överlag att de har väldigt låg kvalité på sin Support/Service i allmänhet. Är som att diskutera/prata med robotar eller så är det jag som haft en väldig otur med handläggare och servicepersonal ombord det senaste.
Låg kvalité utifrån att de följer sina processer och de villkor de satt upp för tjänsten?

Vad tycker du en kundtjänst skall göra som inte är som robotar? Jag tycker du i detta fall har haft tur med handläggaren som faktiskt följer villkoren.

Toppen