Senaste nytt

Betalar ni mer för att få poäng?

Verkligen snett urval här, men svaret är det beror på. Handlar det om någon hundring vilket brukar bra skillnaden mellan snik go och vanlig go så ja.

Men handlar det om tusenlappar så knappast. Så roligt är det inte att ge flygbolagen räntefria lån.

Visst gärna tre fyra kanske fem gånger så mycket som biljetten kostar, minst, man vill ju "få" poäng.

Fasen vad värdet på ex SAS lojalitetsprogram kommer öka efter denna vetenskapliga studie.

Just nu så har jag poäng för 4st biljetter i First. Inte fan har jag lagt ut så mycket för mina poäng.
Herregud, det är ju typ grundskolematematik som kan tillämpas för att se om det är värt den oerhörda kostnaden.

Svaret mitt är alltså "Ja" på TS fråga. Jag betalar hellre mer med Lufthansa än flyger Ryan Air

Mitt svar blev självklart JA. Inte bara för poängen utan också för de förmåner som erbjuds tack vare min statusnivå i *A samt kabinklass. Jag har aldrig flugit longhaul med mitt val av allians i economy. En regel som jag aldrig planerat bryta oavsett möjliga besparingar eller tidsvinster. Inte värt det.

Beror på. Oftast inte. Gör förstås ett överslag av poängvärde vs. merkonstnad. Mitt poäng- och cashback-game går generellt ut på att maximera intjäning utan att spendera mer (ej inräknat tid :rolleyes:).

Oavsett om det är mina pengar eller arbetsgivarens pengar. När det gäller utgifter i tjänsten påverkades jag definitivt av de år då arbetsgivarens pengar=mina pengar.

Tur att nuvarande arbetsgivare värderar den flexibilitet som SAS+ innebär. :D

Toppen