Senaste nytt

Betalar ni mer för att få poäng?

M@GNÜS

Medlem
Det statistiska urvalet på denna fråga är rätt off nu. Rent statistiskt har den inget värde alls förutsatt att man inte söker efter en grupp där ”alla” är med i ett FFP.

Men beror ju på vad man vill ”visa”. Det första man fick lära sig när man läste statistik var att det ”fanns lögn, förbannad lögn och så statistik”.
 

Palazzi

Medlem
Finns ju rätt mycket många faktorer som påverkar, men för den generella frågeställningen svarade även jag ”JA”.

Förutom krona/poäng så väger jag också in t.e.x tid (som ju i förlängningen är = krona). Ombordservice och övrig komfort skulle också kunna betänkas.
Hade t.e.x inte valt SAS till Kanarieöarna, för poängens skull, om någon konkurrent erbjudit business-säten med en smidig routing.

Förr var jag villig att välja ett uppenbart sämre val, för dagen, om det gav mycket poäng som i framtiden kunde innebära en resa i First till Söderhavet.

Förr gick ALLT ut på att hitta billigaste bokningsklass med 100% intjäning, även om det innebar att man fick sida 40 segment i något som liknade en Wizzair-kabin.

Som kuriosa så innebar det ofta SAS Friends and Family, som delade bokningsklass med ungdomsbiljetter och gav 100% intjäning till Aegean och Avianca. Ethiopian gav också ofta 100% på ekonomiklass och Egypt Air alltid 200% på billigaste business-biljetterna.
 

Glenn E

Medlem
Ja ibland. Till exempel betalade jag 300 RMB extra för China Southern business från Shanghai-Pudong till Sanya i en A330 imorgon och får då poäng till American Airlines. 300 extra jämfört med ekonomi;)
 

Valley

Medlem
Blev ett ja-svar. Men det beror lite på. Som senaste Tysklandsresan. 3.000 mindre för en ekonomi-klass med Eurowings från Nürnberg gjorde valet ganska enkelt.
Är det stora prisskillnader för några timmar i stolen så behärskar jag mig oftast.
 
Last edited by a moderator:
Toppen