Senaste nytt

Betalade rabatterad ekonomi - fick ändå economy-extraplats

Tjaeng

Medlem
Jag har varit med om att ena halvan av en rad är economy extra och andra halvan economy (skyltarna på stolsryggarna satt inte på samma rad). Men som många påpekat är det troligare att C och Eco+ ligger på rad 1-3.
 

vicce

Medlem
Hejsan.
Flyger imorgon med SAS i bokningsklass M. När jag nyss checkade in via nätet fick jag ändå plats 4D vilket vad jag förstår är economy plus säten hos SAS.
Är det jag som har fått om bakfoten att de främre raderna är för economy extralresenärerna eller hade jag bara tur med placeringen?

Normandie

Lite nyfiken nu, blev det det eco extra eller vanlig eco?
 

Randy Marsh

Medlem
Jag tvivlar på att du blir uppgraderad till economy extra eller business redan vid incheckning online (OLCI). Den 10.e augusti flög jag CPH-ARN och hade valt säte 14A eller nåt (nödutgång) vid OLCI, men i gaten fick plingade det till och jag fikk säte 4A i economy extra istället (har f.ö. bara EBS).
 

sungtae

Medlem
När jag åkte ARN-FRA annandag jul i vintras på 11/11-rean var jag ensam C-pax och inga i Y, kunde välja D eller F med E-block på rad 1. Man blev bra uppassad iaf och inga problem att sörpla i sig ett par flaskor NF trots morgonflyg :D.
 

Roger J

Medlem
@simontemplar Jag tvivlar på att det finns något skynke att hamna framför. Verkar ha avskaffats hos SAS av någon konstig anledning. :(
 

HenrikT

Medlem
@simontemplar Jag tvivlar på att det finns något skynke att hamna framför. Verkar ha avskaffats hos SAS av någon konstig anledning.

Som jag har förstått det så är det vissa 737-800 som saknar gardin då de från början skulle användas för charterflygningar med endast en klass.
 

twiggs

Medlem
Som jag har förstått det så är det vissa 737-800 som saknar gardin då de från början skulle användas för charterflygningar med endast en klass.

Nja, det var väl så att när de flygplanen leverades så var det en strikt uppdelning mellan inrikes- och utrikesflygplan. På inrikes fanns ingen klassuppdelning varför gardinen hade varit onödig. Sedan har man struntat i att sätta i någon gardin i vissa flygplan och i andra så är gardinmekanismen begränsad till att inte kunna vara långt fram i flygplanet (pga smalare kabin).

Förhoppningsvis lär vi få en bättre användning för gardinen när den nya kabininredningen börjar introduceras – finns inte i min vildaste fantasi att man inte gör något åt problemen med gardinen när man ändå ska göra om hela kabinen för att få en enhetlig layout.
 

kristerj

Medlem
Åkte Köpenhamn Milano i veckan med SAS och en Airbus 32, där fanns ingen gardin alls, tror att den är avskaffad på intra-europa. Kanske någon som vet säkert?
 

Igorius

Medlem
På SK-kärran från ARN till LIN imorse fanns tre rader framför skynket: en business, en eco extra och en vanlig eco (!). Undertecknad satt tyvärr långt bak den här gången.
 
Toppen