Hej,
Jag la lite tid på ett "truppförsök" under helgen i syfte att jämföra Betalo med SAS MC Premium, Transferwise med SAS MC Premium och vanlig banköverföring.
Då jag har familj i Danmark har jag regelbundet behov att föra över cash till mitt danska konto i Danske Bank. Normalt har jag kört med vanlig banköverföring från Handelsbanken.
Den 31/12 förde jag således över 1000 SEK till mitt Danska konto.
Med Transferwise drogs 1000 SEK från mitt med SAS MC Premium. 711,57 DKK bokfördes på mitt konto i Danske Bank den 2/1. EB poäng bokfördes också på SAS MC Premium kortet. Kurs blev 1,4053
Med Betalo drogs 1005 SEK från mitt med SAS MC Premium. 722,77 DKK bokfördes på mitt konto i Danske Bank den 7/1. EB poäng bokfördes också på SAS MC Premium kortet. Kurs blev 1,3905
Med vanlig EU banköverföring drogs 1000 SEK från mitt konto i Handelsbanken. 678,20 DKK bokfördes på mitt konto i Danske Bank den 4/1. EB poäng bokfördes INTE

. Kurs blev 1,4745
Var och en får dra sina egna slutsatser men jag konstaterar att jag gått miste om minst 100 000 SEK i spend och påfäöljande EB poäng under 2018 bara för att jag inte ifrågasatt banken.
Betalo och Transferwise totalkurs var i stort sett jämförbara men då Transferwise var mycket snabbare blir det mitt val tills vidare.