Yes, med samma datum som transaktionen.Ink poäng?
Yes, med samma datum som transaktionen.Ink poäng?
På den negativa sidan så använder personen jag ska föra över pengar till Sparbanken Eken, och det verkar som att Betalo inte känner igen det clearingnumret eller på annat sätt inte förstår kontonumret, så det går inte att lägga in en betalning.
Betalo skrev:Du ska absolut kunna betala till Sparbanken Eken.
Dock måste konton i Swedbank/Sparbankerna, som har femsiffriga clearingnummer som börjar på 8, innehålla 15 siffror för att man ska kunna välja konto och gå vidare i betalningsprocessen. Förmodligen är det detta som ställer till det för dig.
Lösningen är dock enkel: sätt in nollor mellan clearingnummer och kontonummer för att komma upp i 15 siffror. Då kommer du att få upp ett valbart konto.
Exempel, om du har sammanlagt 13 siffror i ditt kontonummer:
8006900XXXXXXXX
Hoppas denna info kan vara till hjälp.
Har de clearingnummer: 8006-9? I många sammanhang när det gäller "sparbankssfären" ska man skippa den femte siffran. Har du provat det?På den negativa sidan så använder personen jag ska föra över pengar till Sparbanken Eken, och det verkar som att Betalo inte känner igen det clearingnumret
Har de clearingnummer: 8006-9? I många sammanhang när det gäller "sparbankssfären" ska man skippa den femte siffran. Har du provat det?
Missade helt "citatet" i det inlägget.Ja, clearingnummer är 8006-9, men som jag skrev i föregående inlägg så var lösningen att lägga till nollor mellan clearingnummer och kontonummer så att det blir 15 siffror totalt.
Hänger inte riktigt med i den sista uträkningen/frågeställningen, men frågan är högst intressant för mig också. Har också möjlighet att skyffla pengar till den kostnaden.Jag skulle behöva lite tankehjälp av er om nedan transaktion är "Value for Money" eller inte?
Har AMEX Eurobonus Elite och är egentligen inte i behov av spend för vouchers (kommer ändå att komma upp i det under året).
Har en faktura på 640tkr och har lyckats förhandla fram 2,25% hos Billhop.
Så:
640tkr*2,25%=14.400kr vilket ger;
640.000/5=128.000 poäng, så ca 8.89 poäng/kr.
I grova drag så innebär det en businessresa till USA/Asien + ev. flygskatter som kommer att tillkomma. Dock är detta pengar rakt i Billhops ficka där alternativkostnaden för mig är 2.880 poäng (14.400kr/5).
Hur skulle ni ha resonerat i min sits?
Jag skulle behöva lite tankehjälp av er om nedan transaktion är "Value for Money" eller inte?
Har AMEX Eurobonus Elite och är egentligen inte i behov av spend för vouchers (kommer ändå att komma upp i det under året).
Har en faktura på 640tkr och har lyckats förhandla fram 2,25% hos Billhop.
Så:
640tkr*2,25%=14.400kr vilket ger;
640.000/5=128.000 poäng, så ca 8.89 poäng/kr.
I grova drag så innebär det en businessresa till USA/Asien + ev. flygskatter som kommer att tillkomma. Dock är detta pengar rakt i Billhops ficka där alternativkostnaden för mig är 2.880 poäng (14.400kr/5).
Hur skulle ni ha resonerat i min sits?
Hänger inte riktigt med i den sista uträkningen/frågeställningen, men frågan är högst intressant för mig också. Har också möjlighet att skyffla pengar till den kostnaden.
Jag behöver iaf poäng till återkommande inrikesresor, som med sitt gratis byte och bättre barnpris, är för mig billigare att köpa på detta sättet än som en vanlig biljett. Därför kommer jag skyffla en del pengar för mina inrikesresor iaf. Även få fram nog med poäng för att kunna dra bra nytta av mina 2-for-1 vouchers.
Egentligen är det väl bara fundera på vad du behöver för resor och räkna på det därifrån?
Förövrigt borde väl kalkylen vara som så, 654 400 / 5 = 130880 poäng till en kostnad av 14400, dvs. ~9.089p/krona, eller som jag föredrar att räkna ~11öre/p.
Har du kollat med Billhop att det är ok att betala en så stor faktura?
Jag fick inte det hos betalo.