Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

@johan_fbg @aldrighemma

Alla skall ta det. Jag har även testat det i 3 olika städer med Willys (Göteborg, Borås, Stockholm). Jag raderade dock mitt konto för kanske 1 år sedan då jag tyckte det var osmidigt och krånglade ofta. Problemet var att antingen förstod inte personalen hur de skulle göra eller så fungerade det inte. Ofta någon form av synkfel. Dessa problemen var lika vanliga på Mcdonalds som på Willys, vilket var de ställen jag testade på. Totalt blev det kanske runt 50 köp över ett år innan jag lade ner det.

När jag hade SEQR så fick jag en faktura på allt som skulle betalas till Collector, men jag tror det ändrades i slutet för nya kunder. Hur som helst så gick det inte att betala via Betalo till Collector då eftersom det är en bank och banker generellt är spärrade hos Betalo. Risken finns att det är samma idag, så du bör nog kolla upp det närmare i så fall.

Tveksamt om det går att betala SEQRfakturan med Amex via Betalo eller Billhop, någon som vet? Sedan ska man upp i 20 köp för att få 3% cashback.

Nu kan man överföra pengar till bankkonto med Betalo. Har testat tjänsten och överförde till mitt eget konto till 2.5% avgift. Överföringen gick bra och poäng trillade in. Kan vara ett alternativ för den som är nära att trigga 2-4-1 och inte har någon räkning av betala.

Toppen