Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Med hur mycket spend per år? Antar att det kanske påverkar hur benägna de är att sänka avgiften?
2-5 mio.

Det är en bra poäng. Har varit i det bra läget att jag inte behövt tänka på nyttjande av en sådan kradit, men det kan definitivt vara ett mervärde med att ta det på kortet. (så länge man inte sedan glider över och får betala krediträntan på kortet också, men poängen är ju att betalat tillbaks innan det kommer så långt)

Absolut. Det har jag gjort många gånger. Men det är sådant som brukar få det att snurra i huvudet på en revisor om du på något sätt ska visa på vilka poäng :) Tror betydligt mer på första argumentet i en sådan diskussion.
Att betala via Billhop/Betalo kan ju faktiskt även vara en stor nettovinst för företaget. Betala räkningar för 475 000 och du har sedan en voucher och 95 000 poäng hos *A. Lägg till 2-5 000 för skatter och du har sparat massor av pengar trots att du rest i First. Vad kostar en kreativ resa i First till Asien? Typ ARN-FRA-HND/NRT-BKK-MNL. eller ARN-FRA-BKK-SYD. Tror inte mindre än 50 000.

Jag håller med om att det är enklast att betala avgifterna själv och hålla det separat. Men om Skatteverket eller revisorn klagar kan man ju visa på att man egentligen sparat massor av pengar åt företaget.

Jag fick ner avgiften till 2.1 innan jag ens betalat en räkning.
Var det när Betalo hade kampanj?

• Gilla
Reactions: bnr
2-5 mio.

Att betala via Billhop/Betalo kan ju faktiskt även vara en stor nettovinst för företaget. Betala räkningar för 475 000 och du har sedan en voucher och 95 000 poäng hos *A. Lägg till 2-5 000 för skatter och du har sparat massor av pengar trots att du rest i First. Vad kostar en kreativ resa i First till Asien? Typ ARN-FRA-HND/NRT-BKK-MNL. eller ARN-FRA-BKK-SYD. Tror inte mindre än 50 000.

Jag håller med om att det är enklast att betala avgifterna själv och hålla det separat. Men om Skatteverket eller revisorn klagar kan man ju visa på att man egentligen sparat massor av pengar åt företaget.

Var det när Betalo hade kampanj?

Det är Billhop jag menar.

Jo jag vet att det gäller Billhop. Men de var frikostiga att matcha när Betalo hade kampanj på 2.1%. Det var därför jag frågade om det hände under Betalos kampanj.

Ev. ang DIBS-problemet som Betalo har...
Gjorde en betalning 28 dec, med betalningsdag 3 jan. Reserverades som det skulle på kortet.
Nu har reservationen försvunnit... någon annan som sett samma sak?
De mailade ju ut och skrev att de skulle debitera kortet först 2 jan, bör man vara orolig för att betalningen ej kommer fram eftersom reservationen försvunnit?

Eftersom jag har behov av att göra en betalning via Betalo (till bankkonto, så billhop är inte ett alternativ) så ringde jag nyss till dem för att kolla status på Amex-betalningar. Givetvis kunde de inte lova något med säkerhet, men de räknar med att problemet kommer att försvinna senare idag eller under början av morgondagen.

Är det någon som vet om minsta tid till betalning skiljer sig om man använder Amex istället för Visa/MC?
En av sakerna som jag stört mig på hos Betalo är att det även med "direktbetalning" har dröjt 4 bankdagar till pengarna funnits hos mottagaren (åtminstone har första datum man kan välja varit 4 dagar fram i tiden).

Nu i och med Amex-strulet så la jag även till mitt Visa bankkort bara för att kunna testskapa en betalning (men hade givetvis inte tänkt genomföra den) och ser att om jag lägger upp en betalning idag så kan jag välja förfallodatum på onsdag (dvs om två dagar).
Frågan är alltså: Har det alltid varit en sådan skillnad mellan Amex/Visa, eller är detta en positiv förändring som man kan hoppas se även för Amex när det börjar funka?

Är det någon som vet om minsta tid till betalning skiljer sig om man använder Amex istället för Visa/MC?
En av sakerna som jag stört mig på hos Betalo är att det även med "direktbetalning" har dröjt 4 bankdagar till pengarna funnits hos mottagaren (åtminstone har första datum man kan välja varit 4 dagar fram i tiden).

Nu i och med Amex-strulet så la jag även till mitt Visa bankkort bara för att kunna testskapa en betalning (men hade givetvis inte tänkt genomföra den) och ser att om jag lägger upp en betalning idag så kan jag välja förfallodatum på onsdag (dvs om två dagar).
Frågan är alltså: Har det alltid varit en sådan skillnad mellan Amex/Visa, eller är detta en positiv förändring som man kan hoppas se även för Amex när det börjar funka?
Knappast. Jag tror att Betalo har något högre avgifter för Amex och tar ut det av kunden delvis på det här sättet. Billhop kan nog inte hantera olika tidigaste betalningsdag beroende på korttyp och därav blir det 2 dagar för Amex också där...

Toppen