kaktusen
Medlem
2-5 mio.Med hur mycket spend per år? Antar att det kanske påverkar hur benägna de är att sänka avgiften?
Att betala via Billhop/Betalo kan ju faktiskt även vara en stor nettovinst för företaget. Betala räkningar för 475 000 och du har sedan en voucher och 95 000 poäng hos *A. Lägg till 2-5 000 för skatter och du har sparat massor av pengar trots att du rest i First. Vad kostar en kreativ resa i First till Asien? Typ ARN-FRA-HND/NRT-BKK-MNL. eller ARN-FRA-BKK-SYD. Tror inte mindre än 50 000.Det är en bra poäng. Har varit i det bra läget att jag inte behövt tänka på nyttjande av en sådan kradit, men det kan definitivt vara ett mervärde med att ta det på kortet. (så länge man inte sedan glider över och får betala krediträntan på kortet också, men poängen är ju att betalat tillbaks innan det kommer så långt)
Absolut. Det har jag gjort många gånger. Men det är sådant som brukar få det att snurra i huvudet på en revisor om du på något sätt ska visa på vilka poängTror betydligt mer på första argumentet i en sådan diskussion.
Jag håller med om att det är enklast att betala avgifterna själv och hålla det separat. Men om Skatteverket eller revisorn klagar kan man ju visa på att man egentligen sparat massor av pengar åt företaget.
Var det när Betalo hade kampanj?Jag fick ner avgiften till 2.1 innan jag ens betalat en räkning.