Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Coop har en begränsning på korten (i mitt fall med mera mer) som gör att du inte kan utföra betalningar för mer än 50 000 kr under en 8-dagarsperiod. Du kan dock ringa till deras kundtjänst för att häva detta. Den öppningen ligger en månad framåt. Sedan måste man öppna upp igen.
De hade varit skönt om de hade kunnat höja den där gränsen permanent. Det börjar bli lite jobbigt att ringa kundtjänst i tid och otid för att de ska släppa på spärren...

Är det någon mer än jag som har problem att logga in på Betalo? Har försökt igår och idag på sammanlagt 3 datorer utan att lyckas. 2 mac och 1 PC. Jag använder BankID

Är det någon mer än jag som har problem att logga in på Betalo? Har försökt igår och idag på sammanlagt 3 datorer utan att lyckas. 2 mac och 1 PC. Jag använder BankID

Betalade alla räkningar idag på Mac med mobilt bank ID - inga problem

Så, vad är det slutgiltiga svaret? Kan man betala räkningarna på Betalo eller liknande med ett SAS eller BAEC-kreditkort och få poäng för det?

Förstår jag det rätt att om jag vill ha Eurobonus-poäng så måste jag använda hela min kredit på SAS MC-kortet för att betala räkningarna eller så för jag över pengar från mitt ordinarie konto till SAS MC-kortet i förväg och sen betalar med SAS MC-kortet?

Man får poäng för det, men SEB (som ger ut SAS Eurobonus Mastercard) tycker inte om det och kan få för sig att säga upp kortet för att man gör det då de anser att det strider mot avtalet. Det går inte att betala pengar till SEB via betalo för deras pg/bg är bortplockade.

Nu har jag läst hela tråden.
Såg att någon nämnde att Betalo hade rabbat kod i hösten 2012. Hade de ngt liknade 2013?
Måste man vara registrerad för att få koden, det kostar väl ingenting att vara kund?

Jag hade föreslagit att du skaffade ett betalkort från Coop som inte har någon avgift på att betala via betalo och använda de kortet och sen konvertera poängen till SAS poäng om det är det du vill göra.

Toppen