Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Har inte läst igenom hela tråden, men delar av den. Folk nämner Betalo (eller Bilhop) samt Western Union. Om det nu funkar att föra över pengar från sin kredit med WU till ett eget konto och få bonuspoäng på kortet, varför inte bara föra över max-kredit varje månad? Dessutom kanske göra det från 3-5 olika kort? Då (beroende på kreditgränser) kommer du ha upp till 500k stående på ett konto som du kan få ränta för, och dessutom får du 500k poäng I MÅNADEN utspritt på 3-5 kort. Detta till kostnaden av cirka 300 kr/mån om jag tolkar WU prislista rätt. Man får i princip gratis pengar (500k x 2% ränta = 10k - skatt = 7000:- /år) och poäng?

Får man ens göra så här?

Dessutom kan jag tillägga att Betalo numera har gratis betalning med vissa kort:

"Vad kostar det att använda Betalo?
Betalo erbjuder en enkel prismodell utan fasta eller dolda avgifter.
Vi accepterar alla MasterCard, Visa & American Express-kort.
Betalo tar ut 2,5% i serviceavgift per betalning. Nedan listade partnerkort har dock en reducerad avgift:

Coop MedMera Visa 0%
Coop MedMera Betala Efter 0%
Coop MedMera Mer 0%
Ikano Kort Visa 0%
GE MasterCard 0%
GE Mitt Kort 0%
GE Mitt Kort+ 0%
Gustav Visa 0%
LIC MasterCard 2%
LF MasterCard 2%
Villaägarnas MasterCard 2%"

Man kan endast betala 300K per år med Betalo. Vill man betala mer ska man kontakta dem och då lär de syna en i sömmarna. Jag skulle tro att de inte är alldeles imponerade av ett sådant upplägg.

Man kan endast betala 300K per år med Betalo. Vill man betala mer ska man kontakta dem och då lär de syna en i sömmarna. Jag skulle tro att de inte är alldeles imponerade av ett sådant upplägg.

Under januari i år betalade jag min nya tomt med BAEC och sedan vidare fakturan med Betalo - det var betydligt mer än 300 000 SEK, men å andra sidan min första betalning via Betalo.

Inga problem eller frågor!

Dessutom kan jag tillägga att Betalo numera har gratis betalning med vissa kort:

"Vad kostar det att använda Betalo?
Coop MedMera Visa 0%
Coop MedMera Betala Efter 0%
Coop MedMera Mer 0%
Ikano Kort Visa 0%
GE MasterCard 0%
GE Mitt Kort 0%
GE Mitt Kort+ 0%
Gustav Visa 0%
LIC MasterCard 2%
LF MasterCard 2%
Villaägarnas MasterCard 2%"​

Hm, hänger ju lite på kreditlimiten. Men vi 0% avgift skulle det för mig som arbetsgivare vara rätt attraktivt att betala all moms, skatter och arbetsgivaravgifter via kortet. Det blir ju snabb någon miljon, så 5000-10000 kr rakt ut vid 0.5% cashback.

Toppen