Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Fick svar från Billhop idag:

"Vi fick reda på detta häromdagen och har varit tvungna att anpassa oss därefter för tillfället. Men vi har samtidigt diskussioner med AmEx kring just Klarna då vi vill göra gällande att Klarna, precis som du säger, är ett betalmedel på många onlinebutiker nuförtiden och när man exkluderar Klarnafakturor så begränsar man kraftigt kundens möjlighet att använda AmEx-kortet för köp han gjort av produkter online."

Vilket MasterCard använde du? SAS/MC? Det kan ju vara lite riskfyllt, då SEB fått för sig att det är brott mot kortreglerna att betala på detta sätt. En del har ju tidigare fått sina konton uppsagda pga detta...
Har för övrigt också frågat Billhop om detta, då de nämnde att Klarna går att betala med övriga kort förutom AmEx.

SAS/MC har fungerat bra innan och inte varit några problem, vi får se om de klagar.

Skit , hade tänkt att betala min charterresa med ving med mitt diners på billhop eftersom ving själva inte tar diners.
Det verkar dock som att man inte får poäng när man betalar med diners då faller ju hela iden.
Jag kan ju betala med mitt amex dock så kommer jag då att komma väldigt nära 150k gränsen och jag vill inte ha vouchern förrän i oktober...

Dagens i-lands problem..

/A

Enligt Betala gäller följande för Klarna fakturor.
Det går att betala med Visa eller Mastercard.
Pga Amex villkor så går Klarna inte igenom.

Vad säger ni om detta upplägg?

Man gör ett köp/en överföring från Western Union (westernunion.se) till sitt bankkonto. Sen betalar man bara räkningarna från bankkontot. På så vis får man bonuspoängen från köpet på WU och som bara tar bara 25 SEK i fast avgift. Det blir alltså billigare än de andra tjänsterna vid alla fakturor över 1 000 kr (2.5% av 1 000 = 25 SEK).

Synpunkter?

Vad säger ni om detta upplägg?

Man gör ett köp/en överföring från Western Union (westernunion.se) till sitt bankkonto. Sen betalar man bara räkningarna från bankkontot. På så vis får man bonuspoängen från köpet på WU och som bara tar bara 25 SEK i fast avgift. Det blir alltså billigare än de andra tjänsterna vid alla fakturor över 1 000 kr (2.5% av 1 000 = 25 SEK).

Synpunkter?

Tror att det kommer räknas som uttag från western union och därför får man inga poäng och får betala ev avgift till kortutgivaren med.

Tror att det kommer räknas som uttag från western union och därför får man inga poäng och får betala ev avgift till kortutgivaren med.

Det räknas inte som uttag när man överför till en person utlandet i alla fall. Men du har en poäng, kan mycket väl vara så.

Om man gör överföringen hos ett ombud så är väl chansen stor att det registreras som ett köp

Ska nog också prova att lägga några hundra k i skatter/arbetsgivaravgifter/etc och se hur man reagerar från Amex. Jag behöver egentligen inte mer spend på SAS Amex men jag är lite nyfiken på vad gränsen till Centurion ligger. Om det är c:a 1 MSEK så skulle det ju kunna vara värt 2.5% för att komma upp i det.

Testade du detta?

Om ja, hur gick det?

Toppen