Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Om jag nu tittat rätt så kan man inte betala räkningen till SEB med Betalo då jag inte får att det är ett giltigt pg/bg när man skriver in det. Betalo filtrerar bort vissa företag på order från företaget misstänker jag.

Det står till och med rätt klart att man inte kan betala fakturor till kortutgivare. Gissar att ditt ICA-banks exempel är bekräftandet av den regeln....

Mvh
/NotRyan

Det står till och med rätt klart att man inte kan betala fakturor till kortutgivare. Gissar att ditt ICA-banks exempel är bekräftandet av den regeln....

Mvh
/NotRyan

Ja, att använda betalo för att betala korträkningen är tämligen provocerande oavsett vilket kort man gör det med. Och som du säger dessutom mot kreditvillkoren på de kort jag använder iallafall.
Och enligt vad folk rapporterar tidigare i tråden så älskar SEB kort inte betalo så med just det kortet är det nog att be om problem. BA Visa däremot verkar inte ha några problem om man kör med betalo.

Jag behöver ett klargörande...

Jag ska betala en faktura, ej kreditkortsfaktura, och vill använda BA VISA via Betalo.

Kommer det att fungera utan problem, dvs blir det betalt utan kontantuttagsavgift?

En idé, men om man max får köpa 24 000 Avios per år och dessutom till ett högt pris så är det inget alternativ.

24 000 per konto, BA, Iberia, Avios.com och för varje person i hushållskontot, dessutom
kan man köpa det som fattas i samband med bokning, men nej priset är inget vidare.

Då var det dags för årets CSN-utskick då. Som jag förstår går det alltså att betala med kort om jag skriver in på csn.se att jag har en tillfällig utländsk adress (kan vara vilken som helst förmodar jag?). Det går inte att betala mer än själva årsbeloppet, men man kan betala in hela årsbeloppet i ett svep. Min tanke är därför att jag gör följande:

* Registrerar en utländsk adress på csn.se
* Väntar några dagar
* Betalar in hela årsbeloppet på csn.se med mitt SAS MasterCard
* Ändrar tillbaka adressen till min svenska
* Gör en vanlig bankgiroinbetalning för den extrainbetalning jag vill göra

Någon som har testat om det fungerar med detta trick även i år? Några övriga tips eller kommentarer?

Då var det dags för årets CSN-utskick då. Som jag förstår går det alltså att betala med kort om jag skriver in på csn.se att jag har en tillfällig utländsk adress (kan vara vilken som helst förmodar jag?). Det går inte att betala mer än själva årsbeloppet, men man kan betala in hela årsbeloppet i ett svep. Min tanke är därför att jag gör följande:

* Registrerar en utländsk adress på csn.se
* Väntar några dagar
* Betalar in hela årsbeloppet på csn.se med mitt SAS MasterCard
* Ändrar tillbaka adressen till min svenska
* Gör en vanlig bankgiroinbetalning för den extrainbetalning jag vill göra

Någon som har testat om det fungerar med detta trick även i år? Några övriga tips eller kommentarer?

Jag ska göra samma manöver. Men dock funderar jag på att chansa och vänta in en dubbla poäng-helg. :)

Det går ju tydligen att göra extrabetalningar med kort om man kontaktar CSN i förväg. Någon som har provat?

Kanske detta är en metod.
Inte hunnit titta närmare på regler och villkor. Texten ser dock lovande ut.
Nu när jag byter till SAS Amex så skulle det innebära att 2-4-1 klaras av väldigt fort och med slutet av årets USA resa så kommer merkostnaden för eventuell betalningsprocent göra det totalt sätt försvarbart

https://www.americanexpress.com/se/content/help/online-services/pay-bill-online.html?page=CM

Ytterst tveksam till att man får poäng för det. Eller?

Toppen