Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

1. Prata aldrig med kundtjänst, vi är experterna.
2. De har fel, finns dock gräns 10k/dygn
Vet att det är här experterna finns :) Men eftersom det blev declinat så ville jag vet varför. Så om jag betalar 10K per dygn från SAS MC via Betalo så slinker det igenom? Och genererar poäng?

Du har antagligen gjort en transaktion de ser som «kontantuttag» inom 24timmar, alternativt 24k inom 30dgr som är gränsen oavsett, dumt överstiga denna 30dgr, detta går dock ofta till skillnad från 24t gränsen, men kan leda till problem.

Så om jag betalar 10K per dygn från SAS MC via Betalo så slinker det igenom? Och genererar poäng?

Japp.

OBS 10k inklusive Betalos avgift. Dvs vad som dras från kortet.

Du har antagligen gjort en transaktion de ser som «kontantuttag» inom 24timmar, alternativt 24k inom 30dgr som är gränsen oavsett, dumt överstiga denna 30dgr, detta går dock ofta till skillnad från 24t gränsen, men kan leda till problem.

10k inom rullande 24h, och 24k per rullande 3 dagar (72h), inte 30 :)

EDIT: När jag kollar så verkar det som att detta kanske uppdaterats, nu skriver de:
  • 10 000 SEK / 24 timmar.
  • 20 000 SEK / fyra dagar.

Ja finns tredje gräns också. 20k inom 72 timmar. 24k är 30dagar, hittar inte nu men finns någonstans i T&C. Mjuk gräns som sagt. Lotterier mm har egen gräns utöver detta. 10k 30dgr, hård gräns.

Last edited:
Använder ibland Betalo med Amex. Verkar inte gå att lägga till Betalo i expresslistan (dvs måste skriva in SMS/email kod varje gång) är det så för er också? Sen, finns det inga planer på att göra appen enklare så man kan scanna räkningar med kameran? Just nu känns det jäkligt bökigt att använda jämfört med bankens betalsystem så oftast orkar jag inte betala med Betalo…

Använder ibland Betalo med Amex. Verkar inte gå att lägga till Betalo i expresslistan (dvs måste skriva in SMS/email kod varje gång) är det så för er också? Sen, finns det inga planer på att göra appen enklare så man kan scanna räkningar med kameran? Just nu känns det jäkligt bökigt att använda jämfört med bankens betalsystem så oftast orkar jag inte betala med Betalo…
Samma här. Riktigt bökigt! Men vad gör man inte... :D

Toppen