Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Stämmer att det är ett SAS MC.
Vad är det som gör att de tar olika avgifter på kort? Vilka utgifter har Betalo på en kortbetalning från kund?

Stämmer att det är ett SAS MC.
Vad är det som gör att de tar olika avgifter på kort? Vilka utgifter har Betalo på en kortbetalning från kund?
SÅ MYCKET TAR BANKEN

Det är ofta betydligt dyrare att betala banken direkt för kortinlösen, jämfört med att gå via en branschlösning. Så här mycket kostar det.

Swedbank
Kortinlösen via terminal i butik:
• Bankkort 1,95 kr/betalning
• Övriga kort 1,50 kr + 1,80 % på köpesumman, per betalning

Nordea
• Bankkort 1,75 kr/betalning
• Övriga kort 1,75 kr + 1,75 % på köpesumman, per betalning

Vårt nuvarande avtal med Teller
• Bankkort 0,95 kr/betalning
• Övriga kort 0,95 kr + 1,85 % på köpesumman, per betalning

OBS! Detta är de priser man får när man förhandlar enbart om kortavgifter
/QUOTE]

Du kan halvera din kortavgift med vårt nya inlösenavtal - Svensk Servicehandel & Fast food

Ok. Men om jag handlar på tex Ica så betalar jag ju inte den avgiften, vad är skillnaden? Finns avgiften hela tiden men om jag handlar på Ica är det banken som betalar den?

Mitt Medmera Mer-kort har blivit skimmat och är därför spärrat. Nytt kort kommer skickas ut. Jag undrar därför vad som kommer att hända med de kommande betalningar jag har liggande på Betalo? Dessa är inlagda innan nyår när det inte var någon avgift med Medmera-kortet så helst vill jag ju inte ändra något och därmed åka på avgift. Någon som vet om dessa betalningar nu inte kommer att gå igenom eftersom kortet är spärrat? Funderar på om man borde ringa Betalo och höra vad de säger.

Toppen