Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

PP4EH

Medlem
Option 3

Amex Platinum ( som jag har) + Betalo

1.332.500 MR poäng
111.041 Eurobonus poäng till en kostnad av 32500kr
dvs 3,41 poäng per krona.
 

Samosaguas

Medlem
Kalkyl Amex + Betalo
1.3 mil kostar 32500kr
Ger 266500 poäng

8.2p per krona



Plus att 2 vouchers tilldelas med råge givetvis.

Kalkyl MC premium ( ifall dom går med på det)
Ingen kostnad
195000 poäng

Skillnad:
71500p för 32500kr
dvs 2.2p per krona.

Hmm vad säger ni?
För mig skulle det vara givet att köra MC Premium om de går med på detta. Men det är ju väldigt personligt hur man värderar poäng.
 
Option 3

Amex Platinum ( som jag har) + Betalo

1.332.500 MR poäng
111.041 Eurobonus poäng till en kostnad av 32500kr
dvs 3,41 poäng per krona.
Option 4

Kolla med bilhandlaren hur mkt rabatt du får om du betalar med banköverföring istället för kreditkort.

Troligen är poängen dyrare än i dina kalkyler om handlarens marginal tillåter kreditkortsköp i miljonklassen.
 

Canadien

Medlem
Option 4

Kolla med bilhandlaren hur mkt rabatt du får om du betalar med banköverföring istället för kreditkort.

Troligen är poängen dyrare än i dina kalkyler om handlarens marginal tillåter kreditkortsköp i miljonklassen.

Precis, inte omöjligt att få 2-3% rabatt genom att betala cash så det bör tas med i beräkningen. Vouchers är ju svårvärderade men oftast går det ju att komma upp i OK spend även utan att ta stora köp som bil på Amex
 
Ok det köper jag (om än att jag inte kände till det) - men vad menade du med "underliggande Nordea"? :)

Vet inte vart jag fick det ifrån när jag tänker efter. Var tvungen att googla och inser att dom inte verkar vara kopplade med varandra. Hade fått för mig att Klarna var ett dotterbolag till Nordea Finans, men det visar sig att Klarna endast överlåter sina fakturor/delbetalningar till Nordea finans.

Hur som helst är Klarna det enda undantaget på kreditfaktura man kan betala med ett kreditkort. (Som jag vet)
 
Toppen