Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Samosaguas

Medlem
Typiskt att folk som inte kan sköta sin ekonomi ställer till det.
Var tvungen att betala 50K för en förbeställning på en bil ( tidsbegränsad historia) och hade inte fått mitt Amex än.

En massa poäng som gick åt skogen då.

PS
Det finns inget annat sätt runt detta? ( folk är ju ganska klipska på detta forum)
Nej finns nog ingen väg runt detta. Tycker det känns väldigt rimligt och bra att denna begränsning finns. Skulle ju teoretiskt kunna snurra en skuld i evighet mellan olika kreditkort annars.
 

DanielKif

Medlem
Typiskt att folk som inte kan sköta sin ekonomi ställer till det.
Var tvungen att betala 50K för en förbeställning på en bil ( tidsbegränsad historia) och hade inte fått mitt Amex än
En massa poäng som gick åt skogen då.

PS
Det finns inget annat sätt runt detta? ( folk är ju ganska klipska på detta forum)
Om det vore tillåtet skulle man kunna snurra olika fakturor mellan olika kort i all evighet. Självklart går det inte göra så.
 
Typiskt att folk som inte kan sköta sin ekonomi ställer till det.
Var tvungen att betala 50K för en förbeställning på en bil ( tidsbegränsad historia) och hade inte fått mitt Amex än.

En massa poäng som gick åt skogen då.

PS
Det finns inget annat sätt runt detta? ( folk är ju ganska klipska på detta forum)
Det är en stor industri i USA (googla credit card churn), men begränsat eller omöjligt i Sverige. Skulle våga mig på att gissa att det inte är möjligt/tillåtet i hela EU. Tycker personligen liksom @dino_81 det är en vettig begränsning.
 

PP4EH

Medlem
Alright förstått tack för infon grabbar.

Kollade med bil handlaren och dom tar inte Amex för tillfället.

Men dom tar Mastercard, så kan man då skaffa sig ett MC premium och betala en bil som kostar en bra bit norr om 1 miljon och få poängen för detta?
Jag läste att Amex kan tillåta såpass stora köp ifall man ringer in och pratar med dom, hur funkar det med MC premium?
 

DanielKif

Medlem
Alright förstått tack för infon grabbar.

Kollade med bil handlaren och dom tar inte Amex för tillfället.

Men dom tar Mastercard, så kan man då skaffa sig ett MC premium och betala en bil som kostar en bra bit norr om 1 miljon och få poängen för detta?
Jag läste att Amex kan tillåta såpass stora köp ifall man ringer in och pratar med dom, hur funkar det med MC premium?
Du har en kreditgräns. Ring och prata med dem. Det är enda sättet. Som standard kommer inte den gå igenom.
 

NotRyan

Medlem
Alright förstått tack för infon grabbar.

Kollade med bil handlaren och dom tar inte Amex för tillfället.

Men dom tar Mastercard, så kan man då skaffa sig ett MC premium och betala en bil som kostar en bra bit norr om 1 miljon och få poängen för detta?
Jag läste att Amex kan tillåta såpass stora köp ifall man ringer in och pratar med dom, hur funkar det med MC premium?
Kan du inte betala till deras plus/bankgiro med Amex via Betalo?
 

PP4EH

Medlem
2,5% som du också får poäng för :)
Kalkyl Amex + Betalo
1.3 mil kostar 32500kr
Ger 266500 poäng

8.2p per krona



Plus att 2 vouchers tilldelas med råge givetvis.

Kalkyl MC premium ( ifall dom går med på det)
Ingen kostnad
195000 poäng

Skillnad:
71500p för 32500kr
dvs 2.2p per krona.

Hmm vad säger ni?
 
Toppen