Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Det blir som ett kontantuttag då det gäller uttags gränser, men ingen extra avgift. (I alla fall inte än).
Mer info finns här: Betala räkningar med kreditkortet | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Nja, är du verkligen säker på det?
För SAS Mastercard måste man hålla sig inom gränsen för kontantuttag, men hos Amex räknas det väl ändå som ett vanligt köp (om inget har ändrats väldigt nyligt). Jag har då betalat räkningar på 50-70kSEK med Betalo/billhop (och Amex) utan några problem.

(Denna diskussion började bli off topic i värvningstråden för billhop, så svarar här istället)

Nja, är du verkligen säker på det?
För SAS Mastercard måste man hålla sig inom gränsen för kontantuttag, men hos Amex räknas det väl ändå som ett vanligt köp (om inget har ändrats väldigt nyligt). Jag har då betalat räkningar på 50-70kSEK med Betalo/billhop (och Amex) utan några problem.

(Denna diskussion började bli off topic i värvningstråden för billhop, så svarar här istället)

Nej, jag är inte helt säker... Jag har valt att hålla mig under gränsen eftersom jag läst någonstans i den här tråden att folk har blivit ifrågasatta. Better safe than sorry :) Men det är möjligt att jag blandat ihop Amex och MC :(

Tja,

Har för mig att jag läste i en tråd om att betala CSN med Amex. Hittar inte tråden nu, men man skulle sätta sin adress temporärt utomlands.

Jag har provat att sätta den på Åland, och hittat till kortbetalningen, men SVEA Ekonomi verkar bara ta Visa/Mastercard. Är det någon som har en uppdatering kring detta, eller får det att funka med Amex? Kanske är beroende på vilket land man skriver sig i?

Tja,

Har för mig att jag läste i en tråd om att betala CSN med Amex. Hittar inte tråden nu, men man skulle sätta sin adress temporärt utomlands.

Jag har provat att sätta den på Åland, och hittat till kortbetalningen, men SVEA Ekonomi verkar bara ta Visa/Mastercard. Är det någon som har en uppdatering kring detta, eller får det att funka med Amex? Kanske är beroende på vilket land man skriver sig i?

Jag har bara läst att det ska fungera med VISA/Mastercard.

Så tror inte att det fungerar med amex alls

Tja,

Från csn.se
Om du har ett kredit-, betal- eller kontokort som är kopplat till Visa eller Mastercard, kan du använda tjänsten.
Betala tillbaka studielån - CSN

Du kan dock använda Billhop för att betala till CSN med AMEX.

Toppen