schrute skrev:Antar 15000*(100/2) = 750k ?Klicka för att utvidga...
Det tror jag blir svårt att få igenom.
Blev nekad 400.000 av betalo.
Men kanske om man pratar med dem innan.
schrute skrev:Antar 15000*(100/2) = 750k ?Klicka för att utvidga...
Personligen tycker jag inte det är värt det för poängen enbart. Det är åtminstone ett klart gränsfall med 10 öre/poäng om det inte är någon annan fördel med köpet.Kandinsky skrev:Den eviga frågan, vad är eurobonuspoängen värda.. Ska köpa en lägenhet och funderar på att betala genom Billhop, har pratat till mig en rabatt så jag betalar 2% på beloppet, men det känns ändå rätt saftigt att betala närmare 15.000sek i avgifter. Det som talar för är ju två vouchers och 150k poäng. Men jag är rätt kluven. Hur tänker ni?Klicka för att utvidga...
Kandinsky skrev:Den eviga frågan, vad är eurobonuspoängen värda.. Ska köpa en lägenhet och funderar på att betala genom Billhop, har pratat till mig en rabatt så jag betalar 2% på beloppet, men det känns ändå rätt saftigt att betala närmare 15.000sek i avgifter. Det som talar för är ju två vouchers och 150k poäng. Men jag är rätt kluven. Hur tänker ni?Klicka för att utvidga...
gastronaut skrev:- Räkningar som har fakturalåneinstitut (ex. Klarna, PayEx, Svea Ekonomi) som mottagande part(gäller endast för Amex). Räkningar som dessa går med andra ord bra att betala med ett Visa eller Mastercard. "Klicka för att utvidga...
Kandinsky skrev:Den eviga frågan, vad är eurobonuspoängen värda.. Ska köpa en lägenhet och funderar på att betala genom Billhop, har pratat till mig en rabatt så jag betalar 2% på beloppet, men det känns ändå rätt saftigt att betala närmare 15.000sek i avgifter. Det som talar för är ju två vouchers och 150k poäng. Men jag är rätt kluven. Hur tänker ni?Klicka för att utvidga...
Thornado skrev:Tråkigt att det är restriktivare regler som gäller för Amex. Dels detta, men även de förändringar som infördes tidigare gällande överföringar till konton och utlandsbetalningar då just utlandsbetalningar har stått för en avsevärd del av min Amex-spend i år.Har svårt att motivera att använda något annat än Amex-kortet med Betalo/billhop, dels då MC har lägre poängintjäning, men framförallt för att hos Amex har man ju även motivationen att komma upp i nog hög spend för att trigga alla vouchers.Klicka för att utvidga...
Thornado skrev:Tråkigt att det är restriktivare regler som gäller för Amex. Dels detta, men även de förändringar som infördes tidigare gällande överföringar till konton och utlandsbetalningar då just utlandsbetalningar har stått för en avsevärd del av min Amex-spend i år.Har svårt att motivera att använda något annat än Amex-kortet med Betalo/billhop, dels då MC har lägre poängintjäning, men framförallt för att hos Amex har man ju även motivationen att komma upp i nog hög spend för att trigga alla vouchers.Klicka för att utvidga...
Capa skrev:Ja och mig veterligen klassas väl även Transferwise som kontantuttag hos SEB SAS MC? Det hade annars varit ett bra alternativ då de erbjuder väsentligt bättre villkor än exempelvis Paypal för utlandsbetalningar.. Jag håller med dig, jag ser inget alternativ öht som ger poängintjäning vid utlandsbetalning. Antingen att försöka betala med kort (Amex) alternativt med Paypal och då belasta Amex (men till väldigt ofördelaktiga villkor). Någon pratade om en kombination av Transferwise och Billhop. Jag är inte insatt i hur man betalar Transferwise, har inte sett att det går att betala mot faktura men upplys mig gärna om ni vet mer.Klicka för att utvidga...
kexxcream skrev:Det är inte bara lägre intjäning men MC har också "spärrat" betalning av räkningar både på Betalo och Billhop då de numera räknas som kontantuttag och har en gräns på 10 000 kr. Så endast konsumtion verkar gälla från och med nu för poängintjäning.Klicka för att utvidga...
Officiellt godkännet de inte poängintjäning för Betalo/Billhop. Men det verkar som att man fortfarande får poäng och det är möjligt att betala upp till 10 000:- per 24h och upp till 20 000:- per 96h.kexxcream skrev:Det är inte bara lägre intjäning men MC har också "spärrat" betalning av räkningar både på Betalo och Billhop då de numera räknas som kontantuttag och har en gräns på 10 000 kr. Så endast konsumtion verkar gälla från och med nu för poängintjäning.Klicka för att utvidga...
Patrick dega skrev:Vet ni hur kostnaden för Betalo skulle redovisas?Klicka för att utvidga...
Berglund skrev:Precis som du har kostnader för bankkonto och bankgiro, så kan du lika gärna ha kostnader för utförda betalningar via Betalm du är beredd att ge flera procent på en faktura, i avgift till Betalo tycker jag rent allmänt att du skall förhöra dig hos något bolag som köper kundfakturor av dig direkt. Där kan du komma ned under 1% i avgifter.Klicka för att utvidga...
Sist jag gjorde det för några månader sedan så gick det bra. Det gäller bara att inte betala för mycket per månad så att Amex inte sparkar bakut...FLarsson skrev:Funderar på att skaffa ett AMEX Premium men vill kolla vad som är möjligt först. Går det fortfarande att skicka pengar till skatteverket med AMEX och få poäng för det och att det räknas in i spenden??Klicka för att utvidga...