hco
Medlem
Skönt att Stockholm nu är ifatt Kiev, Kapstaden och Bogota![]()
+ Minsk
Skönt att Stockholm nu är ifatt Kiev, Kapstaden och Bogota![]()
Reserverat, detta var den 4:e Feb så SL har kanske låga dagar vad vet jagDragit eller reserverat?
Om endast reserverat så drar de slutgiltiga beloppet när de summerat dagen och faktureringen sker.
Fast SL räknar i alla fall för trafiken och ur bemanningsperspektiv med trafikdygn, vilket inte är samma sak som ett vanligt dygn. SLs trafikdygn slutar runt kl 05 i nästkommande kalenderdag. Det är inte orimligt att systemet är uppsatt till att debitera efter trafikdygnets slut, tvärtom känns det som den mest självklara lösningen. Om inte debiteringarna följer resorna och respektive trafikdygn då får SL automatiskt problem varje gång det sker en prisjustering.Reserverat, detta var den 4:e Feb så SL har kanske låga dagar vad vet jag
Ja för en verksamhet som kör närmare 24/7 så väljer man såklart själv att dela in sina dygn som passar tidtabellen. Men det var alltså i Torsdags som jag reste. Det kan ju även vara så att man har viss intrimning att göra. Jag reflekterade inte över detta i ljuset av att jag tror att något är felaktigt, det var bara en ärlig observation att någon debitering ännu inte skett, bara en reservation på 1 kr.trafikdygn
You are welcome!Tack för denna, förresten! Ruskigt smidig.
Det funkar, betalade jag med min Apple WatchEventuellt en dum fråga,
funkar det med pay på bussarna också?
Skulle du kunna prova Express Transit-funktionen också? Det vore intressant att veta om det fungerar...Det funkar, betalade jag med min Apple Watch️.
Absolut, jag kan prova nästa gång men det borde funka, jag har använt det i Australien.Skulle du kunna prova Express Transit-funktionen också? Det vore intressant att veta om det fungerar...