Jag maxade mitt mastercard i veckan när jag betalade en resa. Jag skrev då en fråga till kundtjänst i appen om jag kunde göra en extra inbetalning så jag kunde fortsätta använda kortet och fick följande svar:
"Hej!
Inbetalningar skall endast göras månadsvis i enlighet med rådande faktura. I undantagsfall kan inbetalningar göras i förväg.
Om du vill göra en inbetalning till ditt kort är bankgirot 595-4300, OCR-nummer är alltid samma, 15 siffror. Du får inte betala in mer än din totala skuld. Tänk på att en bankgiro-inbetalning kan ta upp till två vardagar innan den syns på ditt kort/konto.
Även om du gör en inbetalning till ditt kort är det din köpgräns som styr hur mycket du får handla för under två månader. I våra kontovillkor under paragraf 4 står det:
SEB Kort tillämpar vidare av säkerhetsskäl vissa gränser för högsta belopp per transaktion och per tidsperiod och förbehåller sig rätten att neka transaktioner.
Med vänlig hälsning"
Vad betyder meningen "Även om du gör en inbetalning till ditt kort är det din köpgräns som styr hur mycket du får handla för under två månader."? Låter ju som att jag kan bara kan handla för min kreditgräns under två månader även om jag betalar in hela summan direkt? Eller är köpgräns något annat?