Men då var det billigare i börja, typ 1 kr och sen 500 om du vill betala och 356 om du vill gå ombord. Men nu kostar det samma poäng, eller värre 2X och sen får man betala extraJa jag tror tyvärr detta är det nya.
Man bryter loss sakerna som förut ingick så man själv bestämmer vad man vill betala extra för.
Typ, ala. Ryanair/Nowegan
Ja och ryanair införde att man var tvungen att betala för att checka in på flygplatsen X antal år sen. Låt oss inte dra upp vad alla små konstliga bolag har gjort någon gång. Sorry till våra finska medlemmar.Finnair införde Business Light, utan varken bagage, lounge eller sätesval, redan 2021.
Lufthansa tar också betalt för säte i nya Alegris.Ja och ryanair införde att man var tvungen att betala för att checka in på flygplatsen X antal år sen. Låt oss inte dra upp vad alla små konstliga bolag har gjort någon gång. Sorry till våra finska medlemmar.
Poängen är att SAS har ”förbättrat” något och nu kostar det mera för oss kunder. Och det trista är att med EB poäng är du låst till sas.
Jag kan inte ringa Lufthansa och be dom växla in mina EB till miles. Men om jag betalar för min biljet, och sas inför nya dumheter så kan jag köpa biljett av lufthansa nästa ggn.