Senaste nytt

Betala för sittplatser på Air France och KLM

På mina *S flyg så kan jag bara välja fritt säte på korta flygningen ARN-AMS med KLM i business
På mina 2 långa ben med KLM kan jag INTE välja säten fritt i business, alla flyg i samma bokning.
Jag kan inte välja fritt säte oavsätt sas app, klm app, sas web eller klm web.
EBG nummer inlagt i bokningen på alla ställen.

Jag är EBG och ska således även vara *S Elite Plus.

På mina *S flyg så kan jag bara välja fritt säte på korta flygningen ARN-AMS med KLM i business
På mina 2 långa ben med KLM kan jag INTE välja säten fritt i business, alla flyg i samma bokning.
Jag kan inte välja fritt säte oavsätt sas app, klm app, sas web eller klm web.
EBG nummer inlagt i bokningen på alla ställen.

Jag är EBG och ska således även vara *S Elite Plus.

Som sagt, status hos EuroBonus eller Skyteam ger inte fritt sätesval överallt eller i alla bolags säteskategorier. Vissa bolag är mer generösa än andra, exempelvis ger Flying Blue bra val hos Delta, AM och Virgin utöver de egna bolagen.

Det verkar vara en missuppfattning kring att status hos SAS skulle ge fritt val i hela alliansen. Och som jag skrev ovan tar SAS betalt för sina säten också.

• Gilla
Reactions: pep
Som sagt, status hos EuroBonus eller Skyteam ger inte fritt sätesval överallt eller i alla bolags säteskategorier. Vissa bolag är mer generösa än andra, exempelvis ger Flying Blue bra val hos Delta, AM och Virgin utöver de egna bolagen.

Det verkar vara en missuppfattning kring att status hos SAS skulle ge fritt val i hela alliansen. Och som jag skrev ovan tar SAS betalt för sina säten också.
Nä jag har ingen missuppfattning, jag gav en datapunkt eftersom vissa säger att dom väljer gratis plats

• Gilla
Reactions: pep
Förbannat rörigt att det verkar vara så olika mellan alliansens medlemmar. :(

P.S. Jag antar att *S syftar till SkyTeam, eller? Känns inte som en vare sig vedertagen eller lämplig förkortning i så fall.

Last edited:
Toppen