Senaste nytt

Betala för nödutgång på SAS

Nytt test även idag vid bokning, gick bra som iigår att välja fönsterplatserna på nödutgång, denna gång Skandinavien + Europa

Får upp precis samma gröna ärtor i guldstolarna vid fönstren när jag bokar åt en EBG i Skandinavien + Europa nu.

Intressant att det är A och F (i 3+3) som är gratis, men inte B–E. Tycker SAS det känns tryggare med en EBG närmast nödutgången?

Nu verkar de gröna plupparna på A/F vid nödutgång vara borta för mig som EBG, synd. Tyckte det kunde vara en ok kompromiss

Som EBD kan jag inte boka platser på vid nödutgång (inte heller en rad framför eller bakom nödutgångsraderna) när jag har ett barn + EBG med på samma bokning. Inga problem att välja dessa rader när jag reser själv...

Har tidigare kunnat välja nödutgång med samma konstellation av resenärer.

Som EBD kan jag inte boka platser på vid nödutgång (inte heller en rad framför eller bakom nödutgångsraderna) när jag har ett barn + EBG med på samma bokning. Inga problem att välja dessa rader när jag reser själv...

Har tidigare kunnat välja nödutgång med samma konstellation av resenärer.
Barn får inte sitta vid nödutgång, tror gränsen är vid 15 år eller något liknande.

Toppen