Senaste nytt

Betala för nödutgång på SAS

erik2000

Medlem
De senaste veckorna har jag inte kunnat välja nödutgångsplatserna som EBG utan att behöva betala. Samma sak på fyra olika bokningar.
Vid första bokningen kunde chatsupport lösa det manuellt. Andra gången hänvisades jag till att man behöver uppfylla vissa krav för att få sitta där. *döh*
Nu orkar jag inte kontakta dom längre.

Någon annan som upplever samma sak på sistone?

Nu försvann mitt incitament att jaga guld är 190cm och detta suger tycker jag. Har Amex platinum så lounge och fast track har jag redan ändå och bättre lounger än SAS. Nu blir det norwegian istället då de ligger oftast i bättre pris när jag kör mina 50-60 ben i inrikes varje år. Hejdå SAS!!

Nu försvann mitt incitament att jaga guld är 190cm och detta suger tycker jag. Har Amex platinum så lounge och fast track har jag redan ändå och bättre lounger än SAS. Nu blir det norwegian istället då de ligger oftast i bättre pris när jag kör mina 50-60 ben i inrikes varje år. Hejdå SAS!!
Jag kan absolut se att ifall man reser inrikes så är skillnaden ganska liten iom brist på lounges förutom ARN och GOT. Norwegian har fördelen att man endast har 737:eek:r, så man slipper ATR och andra småplan som inte ens har proper exit row för oss långbenta.
Helt förståeligt då att byta ifall man själv står för notan, och inte har nytta av EBG på privatresor/longhaul.

Jag kan absolut se att ifall man reser inrikes så är skillnaden ganska liten iom brist på lounges förutom ARN och GOT. Norwegian har fördelen att man endast har 737:eek:r, så man slipper ATR och andra småplan som inte ens har proper exit row för oss långbenta.
Helt förståeligt då att byta ifall man själv står för notan, och inte har nytta av EBG på privatresor/longhaul.

Det torde vara förståeligt att byta även om man "själv inte står för notan" då man uppnår dessa fördelar.

Jag gjorde lite bokningar för våren här nu på kvällen, nu kan jag som EBG boka nödutgång gratis, men endast fönsterplatserna vet ej om det är en bugg eller okommunicerad feature? Men för er som har bokningar och är EBG kanske värt att gå in och knipa om ni vill ha :)

1764621310714.png

Nytt test även idag vid bokning, gick bra som iigår att välja fönsterplatserna på nödutgång, denna gång Skandinavien + Europa

Toppen