Lite mera info. Vid incheckning på outstation fick alla en lapp där QR beklagade problemen och erbjöd alla som inte skulle få lounge tillgång 10.000 QRmiles. Dessutom skulle de få några F/B vouchers. Vid ankomst till DOH/HIA gick jag direkt till loungen och blev först nekad, vid påpekande att det var en fullpris biljett så blev jag insläppt direkt. Jag såg tyvärr massor med personer som blev nekade tillträde.
Det fanns 3st lounger, en business som är den blivande OW silver lounge, en first som är den blivande OW gold lounge. Endast för QR resenärer just nu. Övriga bolag i OW fick använda oryx loungen. Transfer security hade måååånga tracks men få öppna. Ingen uppmärkt fasttrack men bara säga till så blir man lotsad förbi kön. Det fanns guide/infopoints överallt och personal som gick omkring för assistera passagerare var fler än jag sett på någon flygplats innan. Förmodligen finns de där under en övergångsperiod. Enligt arbetande personal så tror de att de kan öppna QR's egna lounger sista veckan i juni. En uppfattning jag fick var att personalen är stolta över flygplatsen och väldigt hjälpsamma. Avstånden är större än man tror så avsätt tid när ni skall från loungen till gate. Ingen extra security efter ankomst så lite skönt att slippa avsätta tid för det. Bra utbud på taxfree och foodcourt.
Allt detta gällde förra veckan, som allt annat i regionen så kan det ändras väldigt fort.