Senaste nytt

Beställ BusinessClass.se bagagetaggar idag

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska se om jag har tid att photoshoppa lite i veckan. Jag har en idé om hur man kan göra för att få till en diskret tag som ändå syns tydligt för de som vet vad det är.

Alternativt så köper BC en helt orelaterad domän (typ UpFront-DownFlat.se) som får redirecta till Businessclass.se men man gör baggagetaggar på redirect adressen. Det är helt enkelt för mycket strul som kan uppstå med nuvarande tag även om jag gillar den skarpt.

Jag kan inte se att vi skulle erbjuda något annat än en tagg med vår logotyp - dvs BusinessClass i orange. Möjligen någon variant i samband med ett event, jubileum eller liknande.

Ps. Jag har även UpperClass.se för den som är Virgin-fan ;)

Ett annat förslag; det vore kanske inte helt fel att ha en variant där just "businessclass" inte är så framträdande. Det kan lätt uppfattas (av kollegor som inte reser så mycket) som att man bara glassar runt i C och dessutom skryter om det... Och det är inte alla som vågar fråga så att man får en chans att förklara vad det handlar om..

Samma här, tyvärr. Har nu min tag på en karbinhake och snappar på när jag kommer till flygplatsen.

Hur gör man för att få tag på ett par taggar?

Som folk har skrivit så tror jag att nästa uppsättning taggar borde vara lite mer diskreta. Jag är ju i sig rätt så pompös, men att ha en tagg på väskan där det står Businessclass kan nog de som vårdar den svenska avundssjukan rejält med vatten på sin kvarn...

Läst att folk har fått sina avklippta. Sitter dom då på incheckat bagage, eller används dom bara till handbagage? Jag har märkt det en gång, när jag för kul skulle satte på en Star Alliance Priority bagagetagg när jag skulle flyga med Norwegian, och den satt inte kvar när väskan kom till slutdestinationen? Andra bolag kan nog uppfatta taggen som att det är prioritybagage, trots att det inte skall vara det och klipper därför bort taggen?

Ett annat förslag; det vore kanske inte helt fel att ha en variant där just "businessclass" inte är så framträdande. Det kan lätt uppfattas (av kollegor som inte reser så mycket) som att man bara glassar runt i C och dessutom skryter om det... Och det är inte alla som vågar fråga så att man får en chans att förklara vad det handlar om..

Håller med Agehall & Singapore. Dock kan bc.se misstolkas. Tänk er alla stackare som provar denna webbsida och kommer fram till betalningscentralen...

Japp, det är min tanke också. Tyvärr blir dom i princip dubbelt så dyra men samtidigt känns det dumt att inte utnyttja båda sidorna. Jag ser ofta taggarnas blanka baksida...

Hur gör man för att få tag på ett par taggar?

Som folk har skrivit så tror jag att nästa uppsättning taggar borde vara lite mer diskreta. Jag är ju i sig rätt så pompös, men att ha en tagg på väskan där det står Businessclass kan nog de som vårdar den svenska avundssjukan rejält med vatten på sin kvarn...

Alternativet är att ha "BusinesClass SE" tag som det är på ena sidan och andra sidan står det bara typ "BC.se".
Man vänder taggen vid behov. :)

Kan man beställa en tag?? Har skjutit på detta för länge, men nu tar jag iallafall tag i det.
Säg till hur det ska göras, om det nu finns.

Min ambition är att dra igång en andra omgång av tagg-beställningar så att vi kan göra utskicket i mitten av Juni. Det känns som att många nya medlemmar tillkommit och vi vill gärna att även ni ska få visa tillhörighet till BusinessClass.se.

Jag startar en ny tråd när jag kommit en bit på vägen med detta.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen