Nu på väg hem efter en mycket skön långhelg. Blev ingen lägenhet att titta på, de som fanns ute nu var en bit ovanför budget eller alldeles för små. Berlin finns ju kvar
Berlin Tegel -Göteborg
AB8064 A320-200 (D-ABNQ)
13.10 - 14.25
15B+15C
Som sagt tidigare terminal C är ju ingen direkt höjdare, men incheckning och security gick fort eftersom vi hade tillgång till priority-lane. På den "vanliga" incheckningen var det däremot ganska lång kö.
Vid incheckning nämndes inte att vi har tillgång till lounge, dessutom inte helt lätt att söka den infon på AirBerlins hemsida. Nåväl, när vi kom igenom "tax-free butiken" fanns en skylt som sa "Lounge". Loungen ligger bredvid gate C80.
Lite märkligt att det dels var en betal-lounge, kostnad runt €35, och på andra sidan en skylt som sa att business och full flex economy på AirBerlin hade tillgång. Ingenstans var OneWorld symbolerna uppsatta, men fråga måste man, kan ju inte bli mer än ett nej. Damen vid disken svarade att vi borde ha tillträde, vi får scanna boardingkortet först och se vad datorn säger. Computer says "Welcome"
Tyckte först det var en lite medioker lounge, lite som en liten skolmatsal med ett fåtal sittplatser och i matväg kokt korv och lite annat pålägg samt kaffe, läsk, öl och vin på flaska.
Utsikt från markplan
Efter en stund visade det sig att loungen har 3 våningar......
Plan 2 - sköna fåtöljer och utsikt mot några flygplan.
Plan 3 - terass utomhus och rökrum (för den som vill använda)
Boarding i tid och priority-boarding funkade väldigt bra, först vi med priority-boarding sen kom övriga. Ingång både i nos och akterut, hade man varit smart hade man ju fått en vänstersväng

om man går in i aktern
Vi kom iväg ca en halvtimma sent och landade 8-10 min efter tidtabell, ska inte klaga när detta flyg nästan hela tiden är försenat ut från Berlin.
Inte mycket att säga om flighten, inte många lediga säten, ingen som välkomnade oss på samma sätt som på den tidigare flighten ut från GOT.
En sak som slog mig vara att det var ett flertal "infants" på denna flygning, inte för att det spelar någon roll, men finns det en begränsning hur många infants och rullstolsburna personer som flygbolagen får/kan ta ombord?
På båda dessa flighter har det varit 4 i kabinen och de hinner servera hela kabinen, förvisso måste man betala och det är ju inte alla som köper något.
En skaplig guppig nedgång idag, men det är ju vädrets fel. Däremot lyckades piloten att få ner oss 2 gånger på landningsbanan pga. studsning
Priority-bagaget på Landvetter, ja vad gör de....
Från dess att flygplansdörren öppnades till dess att väskorna kom på bandet tog det nästan 45 min. På skärmen när vi kom dit stod det "väskor kommer om 10 min" och då hade vi ändå gått från gate 12 (längst bort i gamla inrikeshallen) spenderat en stund i en butik. När dessa 10 min hade gått stod det "väskor kommer om 0 min" i typ 20 minuter. Våra taggade väskor kom inte först utan i mitten någonstans. Menzies behöver verkligen bättra på sig.
Tack alla ni som har läst och kommenterat
Nästa reserapport kommer nog runt jul om vi bara får ihop flighterna såsom vi vill och till rätt kostnad.