Senaste nytt

Beläggning i SAS plus

Vidare löser personalen detta fast då redan innan boarding.
Det lät väldigt kategoriskt. Åtskilliga är de gånger där jag suttit i en fullsatt "Pluskabin" på 2,5 rader medan det funnits >5 lediga platser i "Gokabinen". Så att påstå att detta kategoriskt är något som löses innan boarding stämmer i vart fall inte med min verklighetsbild. Till SAS försvar ska det dock sägas att detta blivit bättre efter starka påtryckningar.

Det lät väldigt kategoriskt. Åtskilliga är de gånger där jag suttit i en fullsatt "Pluskabin" på 2,5 rader medan det funnits >5 lediga platser i "Gokabinen". Så att påstå att detta kategoriskt är något som löses innan boarding stämmer i vart fall inte med min verklighetsbild. Till SAS försvar ska det dock sägas att detta blivit bättre efter starka påtryckningar.

Har kommit in på senare tid och förmodligen därför jag kanske upplever som att det alltid fungerar. För under de senaste halvåret har det fungerat utan problem. Låt oss hoppas det fortsätter så :)

Jag flög i Go till Milano i sommar. Trots att jag hade rad 15 eller därikring satt jag på en av de främsta Go-raderna. Vad jag kunde se var Go i princip full, medan Pluskabinen på sin höjd hade 15-20 passagerare. Trots att det "drabbade" mig tycker jag det är helt rätt av SAS att pressa ihop Go så mycket det går, även om det resulterar i åtskilliga tomma Plus-rader.

Jag flög i Go till Milano i sommar. Trots att jag hade rad 15 eller därikring satt jag på en av de främsta Go-raderna. Vad jag kunde se var Go i princip full, medan Pluskabinen på sin höjd hade 15-20 passagerare. Trots att det "drabbade" mig tycker jag det är helt rätt av SAS att pressa ihop Go så mycket det går, även om det resulterar i åtskilliga tomma Plus-rader.
Du menar att det ska verkligen kännas att man åker i billigaste klass ? :p

/ TT

På väg hem från Prag. 4 pers i plus varav mitt sällskap är 3 pers.
Dvs ca 10 rader tomma.

IMG_8478.JPG

Kan ju säga att Plus var 100% fullt (och C oxå för den delen där jag satt, fick sista platsen när jag uppgraderade) när jag åkte över till LAX med SK939 i onsdags.
Resan hem i fredags med SK940 tillbaka var C fullt och Plus fullt...
Vilken skillnad! På planet hem från CPH till ARN var det 15 rader plus i NEON, alla rader fulla. Så beläggningen varierar onekligen. :)

Inte så konstigt kanske om de flesta biljetter köpts innan SAS började sälja Plus på rutten. PrivatAir-kärran hade ju ingen Pluskabin, och det var ju bara en vecka sedan PrivatAir-kärran återlämnades.

Precis. Sambon flög hem en av de första dagarna med nya kärran från Boston och de opupade hela rader i Go. Såg luftigt ut när jag flög hem imorse också, men det tar sig nog. Jag kommer nog försöka flyga plus på den sträckan, business är den för kort för.

Toppen