Senaste nytt

Bekräftat: Fri dryck för Diamond i Go

palmen

Moderator
Som nybliven EBD åkte jag hem, ORD-ARN i SAS Go. Beställde 2 flaskor rödvin till maten och visade glatt mitt EBD i appen för flygvärden, som serverade drycken "gratis". Vid slutet av flygningen kommer Purser och ber att jag skall betala 180kr eftersom när jag beställde och betalade resan i augusti vara jag bara EBG. Jag betalade snopet.
Vad du hade för status när du bokade är irrelevant!
Dra ett mail till diamond-supporten och be om att få detta återbetalat snarast och förklara gärna att det är oacceptabelt hur de inte kan ha koll på sina egna "regler". Jag kan ha överseende med om en "ny" cabin crew tror att du ska betala för något som diamond, men när en purser inte har koll är det riktigt illa. Det var ju inte direkt igår de införde detta heller.

Som du redan fått tips om, har du gjort fler bokningar som EBG som du inte rest på ännu så be samma diamond support att uppdatera bokningarna med rätt info om din status. Den status man har vid bokningen hänger nämligen med om man inte ändrar den (kan både vara en fördel och nackdel).
 

Wendestam

Medlem
Helt otroligt!! Är som sagt bara att mejla och be om återbetalning och be de förklara hur detta kan gå till. Jag hade blivit oxtokig och vägrat betala! :mad::mad::mad:
Återkom gärna med information om vilket svar du fick. :)
 

rob74

Medlem
Höll på att sätta i halsen nu när jag läste det här... Det var det dummaste jag hört på ett längre tag! Är väldigt spänd på svaret från EBD-supporten...
 

Holloman

Medlem
Det är väl så att status vid bokningen ligger kvar. Vill minnas att när jag blev EBG första gången hade jag fler bokningar gjorda. Jag var i kontakt med kundtjänst för att kolla om jag skulle komma in i loungen på första flygningen efter statusbytet (hade inte fått kortet). De ändrade status i bokningen och noterade även att de ändrat så jag skulle få mer poäng baserat på att jag var EBG.

För mig är det självklart att EBD förmånerna gäller i det här fallet.
 

adhoc76

Medlem
Vad gäller angående fri dryck för diamond gällande GO Light? Utgår ifrån att det betraktas som GO oberoende av typ av biljett, d v s ingår fri dryck. Rätt eller fel? Nån som vet?
 
Toppen