Senaste nytt

Bekräftat: Fri dryck för Diamond i Go

Nej. Dock så är det väl fortfarande full intra nordic-servering i Plus så att gå ut och erbjuda EBD lite dryck borde ju inte vara så stort problem...
Som gammal Lulebo i Stockholms-exil så är inte det där en sträcka som frekventeras flitigt. Men Ja jag håller med om det, dock har dom ju skrivit i erbjudandet att om dryck erbjuds till försäljning så ingår det för EBD.

Jag kan väl säga att jag har svårt för det där med femti-elva olika service-upplägg beroende på längd. (Visby-style, kort intranordic, intranordic, kort europeisk, europeisk, plus säkert några till) Tidigare klarade dom att langa ut en frukostlåda inklusive kaffe/the till samtliga pax på en fullsatt 737-800 på linjen Stockholm-Sundsvall, visst dom kunde inte såsa på utan det fick ju gå undan men gick det då så....

Reser allt som oftast i Plus, så jag får kaffe men utgick från denna väldigt nytillkomna text på SAS hemsida gällande kaffet.

Visa bifogad bild 52275

Nej, man serverar sedan ett tag kaffe/te även i GO. Tidigare var det chokladbiten. Men det svajar säkert en hel del med det också. I veckan har det dock serverats på samtliga avgångar som jag varit med på på den aktuella linjen.

Jag har under de senaste cirka 10 eftermiddags-/kvällsflighterna studerat JetTimes servering på CPH-GOT. Jag har under samma period åkt en kvällsflight på SAS-metall och förmiddagsflight (efter 09) med Cimber på samma sträcka.

Reflektioner
SAS: Gör som riktlinjerna ovan och erbjuder inget till Diamonds. Vilket stämmer med erfarenhet från @Moco
Cimber: Ingen anning. Tokjobbade hela resan...
JetTime: Har på alla flighter serverat Diamonds/Pandions i GO dryck.
Vid de drygt hälften av flighterna har Diamond serverats i samband med att kaffet serverats i GO, men vid 3-4 av dem har Diamond serverats utan vagn efter att Fresh bites delats ut men innan vagnen har kommit fram.

Just nu är det alltså JetTime som levererar service på sträckan. Förhoppningsvis en anpassning av längre flygtid med ATR.

För övrigt förklarades det på pendlarmötet på Landvetter är det införandet av Fresh bites och servering av kaffe i GO som gjorde att drycken för Diamonds drogs in på de kortaste turerna.

För övrigt förklarades det på pendlarmötet på Landvetter är det införandet av Fresh bites och servering av kaffe i GO som gjorde att drycken för Diamonds drogs in på de kortaste turerna.

Det har jag missat...vilka räknas som "korta" turer?

Reste på poäng och status syntes inte på biljetten. Dock så kunde CC uttryckt sig lite smidigare kanske.
Den har jag varit med om. Försökte förklara för purser att jag reser på bonusbiljett och att ANA som checkade in mig (EBD) inte kunde lägga in mitt kortnummer med status. Trots det så menade han på att status visst skulle synas i manifestet. Jag gav upp efter att ha försökt förklara två gånger...
Han såg ju mitt EBD-kort, men argumenterade ändå.

Last edited:
Åkte CPH-GOT ifjol (JetTime) och då trodde jag inte att jag skulle få nån dryck. Ändå kom flygvärdinnan och frågade om jag ville ha dryck eftersom jag var EBD. Satt i Go, där det endast var chokladservering...

Den har jag varit med om. Försökte förklara för purser att jag reser på bonusbiljett och att ANA som checkade in mig (EBD) inte kunde lägga in mitt kortnummer med status. Trots det så menade han på att status visst skulle synas i manifestet. Jag gav upp efter att ha försökt förklara två gånger...
Han såg ju mitt EBD-kort, men argumenterade ändå.
Det märker man ju redan i Fast Track, eftersom man måste visa sitt kort rätt ofta, trots att man just varit i Guld-check-in och lämnat sin väska...

Som nybliven EBD åkte jag hem, ORD-ARN i SAS Go. Beställde 2 flaskor rödvin till maten och visade glatt mitt EBD i appen för flygvärden, som serverade drycken "gratis". Vid slutet av flygningen kommer Purser och ber att jag skall betala 180kr eftersom när jag beställde och betalade resan i augusti vara jag bara EBG. Jag betalade snopet.

Toppen