Senaste nytt

Bekräftat: Fri dryck för Diamond i Go

rob74

Medlem
Inga problem här heller ännu. Har diskret visat mitt kort och så har saken varit klar. Blev bjuden på snacks en gång också.
 

NotRyan

Medlem
Inga problem till Göteborg tur och retur nu på söndagen, beställde både smoothies och naturligtvis vatten (flaska) på bägge flighterna :D Behövde bara visa kortet lite diskret, inga diskussioner...
 

telelina

Medlem
Testade igår ARN-CPH. La fram kortet på bordet, beställde en Ramlösa. Danska CC serverade den utan att nämna något om betalning.
 

flum

Medlem
Fungerar smärtfritt för mig (åker främst inrikes med SK). En gång har dock FA närgranskat kortet för att se giltighetstid
 

Jerka

Medlem
Fungerade för mig med senaste rundan. Inga problem alls faktiskt, så som det borde varit från dag 1.
 

mha321

Medlem
Har funkat bra och konsekvent för mig också de senaste veckorna, på både inrikes, skandinaviskt och Europa.

Hmm, är det verkligen så att sas har fått det att "ta fäste" konsekvent redan? Isåfall kan vi kanske vänta oss en förändring i hur det ska fungera snart, så vi kan återgå till normalt tillstånd.
 

Thober

Medlem
Hei. Nå kommer jeg til å kaste diverse brennende veske på et bål, men jeg er drittlei dette med gratis/ikke gratis drikke i GO -diskusjonen.

Strengt tatt, hvor viktig er det med en liten brus i GO?

Ja, enig i at når man lover noe, så skal man holde det man lover. Men HALLO....en brus/juice.... Hvilken nogen lunde oppegående person "gives a shit" om man får en bitte liten brus/juice på et fly (med et selskap som snart er kjøpt opp eller konkurs?)

Tror jeg har lest 1800 innlegg i diverse forum om gratis/ikke gratis drikke i SAS GO, dårlig/god service, ikke smoothie (koster 1,70,- per stk osv) for diamant medlemmer og er ekstremt overrasket over tilsynelatende fornuftige menneskers dype engasjement om denne åpenbart trivielle saken..

Denne type ikke-relevante diskusjoner (for meg- men åpenbart med viktig betydning for disse 1800) gjør at deler av diskusjonsforumet fremstår med lite substans.

Har irritert meg over disse banaliteter lenge .... :) Ville bare ventilere..

Forøvrig synes det meste ellers i dette forumet har gode kvalitet og bidrar til fornuftige diskusjoner.

Hilsen Thomas (15 års fartstid i SAS, men det er noen år siden)..
 
Last edited:

johhenrik

Medlem
Strengt tatt, hvor viktig er det med en liten brus i GO?
Är det där gränsen går för dig? Är det någon förmån du har som du själv tycker är viktig? Själv tycker jag att som kund som spenderar ett antal hundra tusen kr varje på flygbiljetter ska få det jag betalat för. Oavsett om det är en petitess eller inte. Det som är intressant i denna frågan är ju mer det faktum att de ens kan misslyckas med detta. Men, nu efter två månader verkar det som att all personal läst det interna memot...
 

Thober

Medlem
Johnhenrik, jeg bruker (vel, min arbeidsgiver) bruker tilsvarende på mine reiser. Med så mange reisedøgn (60-80 per år) hadde jeg blitt gal om kuli/brus/juice diskusjonen hadde fulgt meg på hver reise. Igjen; og dette er min mening; "why give a shit"... :)
 
Toppen